مدیران خودروعصر اعتبار

حدود ۳۰ در صد مدارس کشور در برابر زلزله غیرمقاوم هستند

عصر ساختمان- رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت، اهتمام بیش از پیش خیرین به امر خداپسندانه مدرسه سازی ضروری است.

حدود ۳۰ در صد مدارس کشور در برابر زلزله غیرمقاوم هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آئین تکریم «محمدتقی نظرپور» و معارفه « مهراله رخشانی مهر» ، روسای سابق وجدید سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس با حضور وزیر آموزش وپرورش در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.


    محمد رضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات نظرپور، با اشاره به این که در آستانه بیستمین سال تأسیس جامعه خیرین هستیم، اظهارکرد: 650 هزار خیر در کشور  و یک هزار خیر در سراسر جهان  فعالیت می کنند.

    وی با بیان این که امیدوارم در تعامل بیشتر با سازمان نوسازی، بتوانیم مدارس بیشتری احداث کنیم، گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت، اهتمام بیش از پیش خیرین به امر خداپسندانه مدرسه سازی ضروری است.

    محمد تقی نظرپور، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این که حدود 3 هزار همکار در سازمان نوسازی فعالیت می‌کنند، افزود: توجه به احداث مدارس زیبا، بانشاط ، مقاوم و ماندگار براساس سند تحول از ضروریات است.

    رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مدارس غیرمقاوم در برابر زلزله اشاره کرد و افزود: حدود 30 در صد از مدارس کشور در برابر زلزله غیرمقاوم هستند.

    نظرپور خاطرنشان کرد: توجه به سیستم سرمایشی و به ویژه گرمایشی، حضور در استان‌ها و بررسی کمبود فضاهای آموزشی، برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی مدارس خشتی ، پیگیری توسعه وتجهیز مدارس از طریق مجلس شورای اسلامی، تنوع بخشی به منابع درآمدی سازمان و تقویت جامعه خیرین از اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

    وی گفت: تاکنون تنها 20 درصد از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شده است که با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت بیشتر خیرین استفاده کرد.

    نظرپور بیان کرد: تمام خسارت وارده شده در زلزله اخیر به مدارس کرمانشاه توسط خیرین مدرسه ساز  در حال جبران است و بازسازی 78 مدرسه تخریب شده در کرمانشاه را خیرین بر عهده گرفته‌اند.

    مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گفت: زحمات زیادی در سازمان کشیده شده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و در این راه نیازمند همکاری خیرین مدرسه ساز هستیم.

    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: منابع تأمین اعتبار ملی از هرکجا که باشند باید به طور صحیح به کار گرفته شود بنابراین باید محیطی مناسب و ماندگار بسازیم.

    وی با اشاره به مدیریت سبز که در برنامه ششم توسعه آمده است، گفت: باید این نوع مدیریت را اجرایی کنیم.

    رخشانی مهر با تاکید بر این که در بخش استانداردسازی و مقاوم سازی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: تجارب خوبی در این زمینه بدست آمده است نمونه این موفقیت ها و تجارب ارزشمند، عدم تخریب مدارس در مناطق زلزله زده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار