مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی کاهش۴۰درصدی بودجه سال آینده شهرداری تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری با کمبود منابع تامین بودجه مواجه است و پیش بینی می شود بودجه این نهاد در سال آینده بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد.

پیش بینی کاهش۴۰درصدی بودجه سال آینده شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجید فراهانی روز شنبه در بازدید خود از منطقه 2 بر لزوم اهمیت شورایاری ها، راه های مناسب کاهش ترافیک منطقه، تعیین تکلیف بافت های فرسوده این منطقه و لزوم جذب سرمایه گذار با روش BOT تاکید کرد و افزود: تامین بودجه شهرداری تهران منوط به جذب مشارکت و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و توسعه گردشگری است.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران با توجه به اینکه در فصل بودجه هستیم باید چشم اندازی مناسبی از مناطق داشته باشیم تا بودجه مناسبی با توجه به اولویت های هر منطقه تخصیص داده شود، خاطر نشان کرد: باید به مناطق شهرداری تفویض اختیار داده شود تا شهرداران در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ورود پیدا کنند.
    وی با اشاره به اینکه ساخت بافت مسکونی روی گسل ممنوع است اظهار کرد: در حال حاضر 400 برج روی گسلهای تهران ساخته شده است و مال ها(مراکز تجاری و خرید) باید هزینه حضور در شهر را بپردازند.
    فرهانی گفت: منطقه 2 از مهم ترین مراکز تهران بوده که جمعیتی بیش از 700هزار نفر را در خود جای داده است که با توجه به این امر، منطقه 2 حتی از متوسط پایتخت تراکم بیشتری جمعیتی را دارد.
    رئیس کمیته بودجه و نظارت با بیان اینکه حداکثر تراکم در کلان شهرها 50 نفر بوده ولی در پایتخت بیش از 120 نفر می رسد بیان کرد: منطقه 2 دارای مشکلات از جمله ترافیک و کمبود پارکینگ است.
    وی ادامه داد: وجود دانشگاه صنعتی شریف یکی از فرصت های منطقه است و همکاری منطقه با این دانشگاه و همکاری با کارآفرینان و استارت آپ ها می تواند سبب پیشرفت شهرداری شود.
    فراهانی در ارتباط با مشکلات منطقه 2 گفت: گرچه منطقه 2 جز مناطق برخوردار است اما مشکل بافت فرسوده وجود دارد و همچنین مشکل سرانه های ورزشی و بحث آلودگی ها در حاشیه بزرگراه ها از دیگر موارد است.
    همچنین در ابتدای این بازدید فراهانی در جلسه ای با حضور دبیران شورایاری محلات 21 گانه منطقه 2 به بحث و بررسی مسائل و مشکلات پرداخت و پس از آن طی ملاقات مردمی با شهروندان منطقه به مشکلات مردم رسیدگی کرد.
    براین اساس منطقه 2 شهرداری از مهم ترین مراکز پایتخت بوده که در حدود 700 هزارنفر معادل 8 درصد جمعیت و 7 درصد مساحت تهران را در خود جای داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار