مدیران خودروعصر اعتبار

ارزانی آهن با قیمت مسکن چه می‌کند؟

عصر ساختمان- بررسی‌ها از بازار تیرآهن نشان می‌دهد که قیمت این محصول در یک ماه اخیر روندی نزولی داشته است. به گفته تعدادی از عرضه‌کنندگان تیرآهن، بلاتکلیفی بعد از برجام ، نبود چشم انداز روشن و کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت و سردرگمی متقاضیان شده است.

ارزانی آهن با قیمت مسکن چه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد نیوز ، در همین مورد سارینا کریمیان، کارشناس فروش آهن گفت:رشد قیمت جهانی آهن به همراه تغییر بهای ارز می‌تواند در نگاه کلان بر قیمت داخلی آهن تاثیرگذار باشد. اما این که با افزایش بهای آهن، قیمت مسکن نیز متناسب با آن و درحد قابل توجهی صعود کند، این چنین نیست. هر چند تاثیر خود را نیز به جای می‌‌گذارد.

    وی ادامه داد: به هر حال بالا رفتن قیمت ملک به عواملی چون فعل و انفعالات اقتصادی و موقعیت جغرافیایی زمین و... برمی‌گردد. البته رشد حدود 100درصدی قیمت آهن و مشتقات آن نظیر درب، پنجره، تیرآهن و میلگرد در نهایت می‌‌تواند بین 18 تا 20درصد بر قیمت تمام شده ساختمان تاثیر بگذارد.

    وی اضافه کرد:به طور کلی سازه‌هایی که در سال‌های 93 و 94 پایان کار دریافت کرده‌اند ارزان‌تر از ساختمان‌های تمام شده سال 89 تا 91 هستند.سازه‌هایی که در ابتدای سال 94 اسکلت‌بندی شده اند نیز اران‌تر هستند.

    در همین مورد سلمان حیدری، کارشناس فروش سایت آن‌لاین فلزات ساختمانی هم در پاسخ به این سوال که آیا مسکن در سال 95 به علت کاهش قیمت آهن‌آلات ممکن است ارزان‌ شود، گفت: کاهش یا افزایش قیمت هر مصالح ساختمانی بر قیمت نهایی ساختمان موثر است.بدون تردید سازنده‌ای که محصولات ساختمانی خود را ارزان‌تر و با قدرت چانه‌زنی بیشتری تهیه می‌کند می‌تواند ساخت‌وساز موفق‌تری داشته باشد.به طور مثال سازنده‌ای که پایان کار ساختمان خود را در سال 94 اخذ کرده در بازار موفق‌تر از سازندگان دارای پایان کار سال 89 تا 91 یعنی اوج گرانی ساخت‌وساز و قیمت مصالح ساختمانی است.

    این فعال ساختمانی تصریح کرد:نوسانات قیمتی مصالح ساختمانی می‌تواند رقابت شدیدی بین سازندگان ایجاد کند؛ به ابن نحو که اگر سازنده‌ای می‌خواهد در بازار راحتر و بی‌حاشیه‌تر ساخت وساز های خود را در معرض فروش بگذارد، باید محصول نهایی خود را ارزان‌تر و برابر با قیمت سازندگانی که در زمان ارزان شروع به ساخت‌وساز کردند عرضه کند.

    حیدری خاطرنشان کرد: اگرچه بیشتر سازندگان راضی به کاهش قیمت بیش از حد نیستند اما در نهایت برای حفظ جایگاه و بازگشت اصل سرمایه خود مجبور به ارائه تخفیفات متعدد خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار