مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی:

ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران غیرکارشناسی است

به جای ممنوعیت، نظارت ها افزایش یابد

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در تهران، گفت: پیش از ابلاغ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی، باید راهکار پیشگیری از تخلف ارائه می‌شد.

ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران غیرکارشناسی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه‌ملت، سیدمهدی هاشمی، در واکنش به ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران، گفت: باید مشخص شود که ممنوعیت بلند مرتبه سازی در قالب مطالعات یا برنامه‌ای صورت گرفته یا تصمیم ابتدا به ساکن بوده است، در هر حال این تصمیم سبب افزایش قیمت زمین و مسکن خواهد شد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط امروز تهران به گونه‌ای نیست که این نوع تنش‌ها موثر واقع شود، لذا این تصمیم باید پس از بسترسازی اعلام شود از همین رو ابتدا باید محدوده‌های مجاز و غیرمجاز برای بلندمرتبه‌سازی مشخص و اعلام شود.

    هاشمی با بیان اینکه تاثیر بلندمرتبه سازی بر آلودگی‌هوا و جریان باد آنچنان نیست که به طور کلی بلندمرتبه سازی ممنوع اعلام شود، گفت: بلند مرتبه‌سازی به طور مطلق بد نیست، در واقع بلندمرتبه‌سازی به میزان اثرات مثبت، اثرات منفی نیز به جا گذاشته است.

    وی افزود: ممنوعیت ساخت باغ ویلا و پس از آن هم بلندمرتبه سازی درست نیست، در واقع باید شرایط و موقعیت مکانی بلندمرتبه سازی تعیین و راهکار قانونی آن مشخص شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت پیش از ممنوعیت بلندمرتبه سازی راهکار پیشگیری از تخلف را ارائه دهد، گفت: اگر نهادی در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز تخلف می‌کند با مشخص کردن درصد تخلفات با آنها برخورد و مقابله شود، در حقیقت با افزایش نظارت از تخلف جلوگیری شود نه آنکه برای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرد.

     اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلندمرتبه‌سازی در کل تهران ممنوع شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار