مدیران خودروعصر اعتبار

"دیوار حائل" بهانه‌ای برای کم‌کاری در مسکن مهر

عصر ساختمان- مطابق آمار از ابتدای اجرای مسکن مهر پردیس، در این شهر ۲۴۶۴۲ واحد افتتاح شده که سهم فاز ۹ قدیم و جدید به ترتیب ۱۴۰ و صفر واحد بوده است.سالهاست از آغاز ساخت این پروژه‌ها می‌گذرد،واحدهایی که به گفته یکی از وزارت راهی‌ها به آثار باستانی تبدیل شده‌اند.

"دیوار حائل" بهانه‌ای برای کم‌کاری در مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مطابق آمار شرکت عمران پردیس 81 هزار و 733 واحد مسکن مهر در این شهر جانمایی شده که تا کنون 24 هزار و 642 واحد آن افتتاح شده است.

    در فاز 3 بالغ بر 8855 واحد مسکن مهر ساخته شده که تمامی این واحدها نیز افتتاح شده است. سهم فاز 5 از پروژه‌های مسکن مهر 6232 واحد بوده که از این میزان تاکنون 791 واحد افتتاح شده، البته از تعداد واحدهای تحویل شده به متقاضیان این فاز آمار در دست نیست. 3190 واحد مسکن مهر در فاز 9 جدید ساخته شده که تاکنون هیچ واحدی این پروژه افتتاح و تحویل متقاضیان نشده است.

    در فاز 9 قدیم که همزمان با فاز 3 ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر آن آغاز شده، 3937 واحد جانمایی شده که تنها 140 واحد آن یعنی 3.5 درصد افتتاح شده و هنوز هیچکدام از این واحدهای افتتاح شده نیز تحویل متقاضیان نشده است.

    در فاز 8 شهر پردیس 26184 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که از این تعداد 6242 واحد افتتاح شده، در فاز 11 نیز 33335 واحد در حال احداث بوده که تاکنون 8614 واحد افتتاح شده است.

    همانگونه از آمار مشخص است فازهای 9 قدیم و جدید مسکن مهر پردیس با وجود وعده‌های متعدد همچنان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. مدیران عامل سابق و کنونی شرکت عمران پردیس وعده‌های فراوانی برای تکمیل، افتتاح و تحویل این واحدها طی سال‌های اخیر داده‌اند، اما در عمل اتفاقی برای این پروژه‌ها که به گفته یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی به آثار باستانی تبدیل شده‌اند، نیفتاده است.

    طی یکی دو سال اخیر، دیوار حائل بهانه‌ای برای عدم تکمیل و تحویل این واحدها بوده و وعده‌های متعددی برای حل آن از طریق امضای قراداد 20 میلیارد تومانی با یک تیم متخصص داده شده است.

    سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس مردادماه امسال گفته بود: «از ابتدای امسال تا الان 6 میلیارد تومان برای دیوار حائل فاز 9 قدیم پردیس هزینه شده اما همچنان واحدهای فاز 9 قدیم قابل سکونت نیست. برای قابل سکونت کردن این فاز دو قرارداد 20 میلیارد تومانی و 15 میلیارد تومانی جهت رفع موانع پیش رو در شرف انعقاد است. این واحدها باید در سال 91  همزمان فاز 3 تحویل می‌شد.  پاشنه دیوارها وحشتناک است و کار مهندسی خوبی انجام نشده است. در صورتیکه مسائل دیوارهای حائل حل شود روند تحویل واحدها از 45 روز آینده (5 مهرماه 96) آغاز می‌شود.»

    تا اینجای کار تحویل واحدهای این فاز بیش از سه ماه است که دچار خلف وعده شده‌اند، با این تفاسیر مشخص نیست پروژه‌های مسکن مهر فاز 9 که در مواردی تخریب نیز شده‌اند چه زمانی تکمیل و تحویل می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار