مدیران خودروعصر اعتبار

مسمومیت ۸ نفر از اعضای یک ساختمان بر اثر گازگرفتگی در جمال‌آباد

عصر ساختمان- سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع گازگرفتگی در یک ساختمان در جمال‌آباد خبر داد و گفت: هشت نفر از اعضای این ساختمان دچار مسمومیت شدند.

مسمومیت ۸ نفر از اعضای یک ساختمان بر اثر گازگرفتگی در جمال‌آباد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید جلال ملکی با اعلام خبر گازگرفتگی در یک ساختمان در جمال‌آباد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 19:24 امروز حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان در جمال‌آباد، میدان خبیر، خیابان نورافشان به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه مجتمع مسکونی پنج طبقه 26 واحدی بود و زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند در طبقات مختلف در برخی واحدها نشت گاز مونوکسید کربن اتفاق افتاده بود.

    وی خاطرنشان کرد: قبل از رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه تعدادی از ساکنان متوجه گازگرفتگی شده و از ساختمان خارج شده بودند اما تعدادی دیگر از ساکنان داخل ساختمان حضور داشتند که آتش‌نشانان با حضور در تمامی واحدها بررسی لازم را انجام داده و در نهایت 15 نفر از ساکنان ساختمان با کمک آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند.

    ملکی ادامه داد: از بین این 15 نفر، هشت نفر شامل سه آقا و پنج خانم دچار مسمومیت شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

    سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: با بررسی کارشناسان مشخص شد در طبقه منفی دوم، داخل موتورخانه به دلیل شکستگی و ترک‌خوردگی دودکش، گاز مونوکسید کربن منتشر شده و از طریق رایزرها به طبقات بالایی سرایت کرده بود که آتش‌نشانان ایمن‌سازی‌های لازم را انجام داده، موتورخانه را خاموش کرده و به ساکنان تاکید کردند که تا تعمیرات اساسی موتورخانه، حق استفاده از این بخش را ندارند، در نهایت آتش‌نشانان در ساعت 21 به عملیات پایان داده و به ایستگاه‌هایشان بازگشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی