مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی خبر داد؛

تحویل ۵۵۶۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: در سال های ۹۵ و ۹۶، ۵ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی از سوی این سازمان به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر اختصاص یافت.

تحویل ۵۵۶۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان در خصوص اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برای تأمین مسکن خانوارهای دومعلول و بیشتر گفت: این سازمان زمین واحدهای مسکونی ویژه این اقشار را تأمین می‌کند و بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی نیز بحث ساخت و تأمین وام و کمک بلاعوض را متقبل می شوند و در اختیار خانوارهای واجد شرایط قرار می دهند.

    وی تصریح کرد: تأمین زمین تعدادی از واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر انجام شده و تعدادی نیز برای سال جاری و سال آتی در دستور کار سازمان است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: در سال های 95 و 96، 5 هزار و 560 واحد مسکونی از سوی این سازمان به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر اختصاص یافت که از این تعداد، 3 هزار واحد مسکونی با همکاری سازمان بهزیستی بهسازی شد و 2 هزار و 560 واحد مسکونی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: تا کنون زمین برای ساخت بیش از 2 هزار واحد مسکونی به خانوارهای با دو معلول تحویل سازنده‌ها شده تا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند که ساخت واحدها بر اساس برنامه زمان بندی، تا پایان سال 98 محقق خواهد شد؛ ضمن اینکه بخشی از برنامه سال 97 نیز تأمین زمین برای احداث 2 هزار واحد مسکونی ویژه خانوارهای با 2 معلول و بیشتر است.

    گفتنی است قانون جامع معلولان چندی پیش مورد بازنگری قرار گرفت و در برخی از موارد قانونی آن اصلاحاتی انجام شده است و بر اساس آن، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد دارای معلولیت فاقد مسکن را به صورت اجاره بلندمدت 99 ساله تأمین و برای یک بار در اختیار افراد مذکور و یا تعاونی‌ها و مؤسسات خیریه‌ مسکن‌ساز مورد تأیید این سازمان قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار