مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت سازه کانکس تاشو در جهاد دانشگاهی کرمان

عصر ساختمان- رییس پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاد دانشگاهی از ساخت سازه کانکس تاشو توسط مرکز فناوری‌های نوین ساختمانی جهاد دانشگاهی استان کرمان برای اولین بار در کشور خبر داد.

ساخت سازه کانکس تاشو در جهاد دانشگاهی کرمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر رضا کامیاب‌مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زلزله‌های اخیر در نقاط مختلف کشور، گفت: پس از وقوع سوانح طبیعی مخصوصا زلزله، تهیه یک سرپناه موقت (اسکان اضطراری) برای افرادی که منازل آنها دچار آسیب شده‌، یک نیاز مبرم و ضروری است.

    وی ادامه داد: معمولا برای اسکان موقت از کانکس استفاده می‌کنند؛ اما کانکس‌های موجود محدودیت‌های فراوانی دارند که از جمله این محدودیت‌ها، می‌توان به دشواری برای انبارکردن این کانکس‌ها به دلیل حجم بالای آنها و از سوی دیگر دشواری در حمل و نقل و جابجا کردن ‌آن‌ها و هزینه‌هایی که صرف این جابجایی می‌شود، اشاره کرد؛ لذا تمام این مسائل باعث شد مرکز فناوری‌های نوین ساختمانی جهاد دانشگاهی استان کرمان در صدد رفع این مشکل برآید و کانکسی تحت عنوان کانکس تاشو بسازد.

    رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان به ویژگی‌های مهم کانکس تاشو اشاره کرد و افزود: دیوارهای این کانکس به وسیله لولا به سقف و کف متصل شده و در میانه دیوارها نیز لولا تعبیه شده است تا امکان جمع شدن کل کانکس را ایجاد کنند که در صورت تاشدن این سازه، ضخامت کل کانکس تاشو به 40 سانتی‌متر می‌رسد.

    رییس پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: این ویژگی‌های کانکس تاشو باعث شده است که به راحتی بتوان حجم بالایی از آن‌ها را در انبار قرار داد، به‌طوری که مثلا در یک مکان 500 متر مربعی، می‌توان 400 دستگاه کانکس تاشو انبار کرد؛ این در حالی است که حداکثر 40 دستگاه از کانکس‌های معمولی را می‌توان در چنین انباری، نگه داشت.

    دکتر کامیاب‌مقدس از حمل و نقل آسان کانکس‌های تاشو سخن به میان آورد و بیان کرد: یک دستگاه تریلر 21 دستگاه کانکس تاشو را می‌تواند حمل کند؛ این در حالی است که یک دستگاه تریلر می‌تواند حداکثر 3 دستگاه کانکس معمولی را حمل کند که این امر نشان دهنده مزیت 7 برابری حمل و نقل کانکس‌های تاشو است، لذا انتقال این نوع کانس به نقاط مختلف کشور به سهولت و با سرعت امکان‌پذیر است.

    وی خاطرنشان کرد: دو نفر کارگر نیمه ماهر حدود 10 دقیقه زمان برای سر هم کردن کانکس تاشو نیاز دارند، همچنین جمع شدن آن نیز به سهولت انجام می‌شود، ضمن آنکه امکان استفاده مجدد از این نوع کانکس وجود دارد و می‌توان پس از پایان اسکان اضطراری آنها را جمع آوری و انبار کرد تا در زمان مورد نیاز از آن‌ها استفاده کرد.

    رییس پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاددانشگاهی عنوان کرد: این کانکس نیاز به زیرسازی ندارد و شاسی‌هایی که در زیر آن تعبیه شده است، بدون زیرسازی روی زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار