مدیران خودروعصر اعتبار

طاهرخانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با صندوق ملی محیط زیست اعلام کرد:

ضرورت ارتقای کیفیت زندگی و مسئولیت‌پذیری در حوزه محیط‌ زیست

عصر ساختمان- طاهرخانی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و مسئولیت‌پذیری در حوزه محیط زیست را از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید دانست و گفت: این تفاهم‌نامه کاملا با سیاست‌های ما هم‌راستا بوده و می‌تواند با ایجاد محیطی سرسبز و شاداب جذابیت بسیاری به شهرهای ما بدهد.

ضرورت ارتقای کیفیت زندگی و مسئولیت‌پذیری در حوزه محیط‌ زیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک جهت کاشت و نگهداری یک میلیون اصله نهال درخت در شهرهای جدید اظهارداشت: خوشبختانه این تفاهم‌نامه دارای پشتوانه عملی بسیار خوبی است چراکه پیش از آن، این طرح به صورت پایلوت در شیرین‌شهر اجرا و تجربه‌ خوبی را در این زمینه به ما منتقل کرد.

    طاهرخانی در ادامه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و مسئولیت‌پذیری در حوزه محیط زیست را از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید دانست و گفت: این تفاهم‌نامه کاملا با سیاست‌های ما هم‌راستا بوده و می‌تواند با ایجاد محیطی سرسبز و شاداب جذابیت بسیاری به شهرهای ما بدهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای تفاهم‌نامه مذکور را اقدام خوبی برای توسعه شهرهای جدید دانست و افزود: افزایش فضای سبز در شهرها از محوری‌ترین اقدامات برای جذابیت بخشی به شهرها خواهد بود.

    وی در این‌ رابطه افزود: تشکیل کارگروه مشترک پس از مبادله این تفاهم‌نامه اقدامی ضروری خواهد بود تا هرچه سریعتر یک میلیون درخت مشخص شده به صورت سالانه 250 هزار اصله نهال به مدت چهار سال در این مناطق تهیه و کاشته شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر مشارکت همزمان شهروندان و تشکل‌های محیط زیستی در این اقدام اعلام کرد: اینکه ما همیشه به عنوان وکیل مردم وارد صحنه شده و اقدامات را انجام دهیم قطعا اتفاق میمونی نبوده و نتیجه دلخواه را در توسعه کشور حاصل نخواهد کرد.

    این مقام مسئول درخصوص شرایط اجرای تفاهم‌نامه نیز یادآور شد: از آنجایی کشور مادر منطقه نیمه خشکی واقع شده است قطعا انتخاب گونه درختان و سیستم آبیاری باید به گونه‌ای صحیح انجام شده و ویژگی توسعه پایدار را داشته باشد.

    حفظ محیط زیست مسئله‌ای ملی است

    هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست نیز در تشریح فعالیت‌های صندوق در این جلسه بیان کرد: صندوق ملی تاکنون 12 هکتار از کانون‌های ریزگرد موجود در کشور را درختکاری کرده است.

    لیاقتی با تأکید بر 17 فایده چشمگیر جنگل در فضاهای شهری بیان کرد: ما می‌توانیم با ایجاد زیربنا و فضاهای سبز مناسب در شهرهای جدید علاوه بر جلوگیری از افزایش سرانه الودگی هوا، خاک را تثبیت واز ایجاد گرد و خاک جلوگیری کنیم.

    به گفته وی جنگل نوعی ذخیره آب نیز محسوب شده و می‌تواند در برابر سدسازی بی‌رویه ایستادگی کند.

    این مقام مسئول کارآفرینی و ایجاد منظر مناسب در شهرهای جدید را از دیگر فواید اجرای این قرارداد دانست و افزود: بورس خرما و شکر امروز در بسیاری از کشورها حائز اهمیت است که ما قطعا با بسط این فعالیت به وسیله امکانات داخلی و بین‌المللی می‌توانیم در آن به قدرت برسیم.

    همچنین مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست  استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی  را امری ضروری در این مسیر دانست و گفت: در این مسیر قطعا برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید از راهکارهای لازم جهت تشویق بخش خصوصی استفاده کنیم.

    وی در پایان با تأکید براینکه حفظ محیط زیست یک مسئله ملی بوده و دولتی محسوب نمی‌شود افزود: این اقدام مسئله‌ای است که همه مردم باید در آن شریک باشند، همه مردم ایران همانند یک محیط‌بان باید حافظ محیط زیست بوده و به این مسئله توجه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار