مدیران خودروعصر اعتبار

پرسه «رکود» در بازار مسکن شمال تهران

عصر ساختمان- مشاوران املاک فعال در سه منطقه شمالی تهران بر این باور هستند که بازار آپارتمان‌های لوکس‌متراژ در این مناطق هنوز از رکود خارج نشده و تعداد معاملات بسیار اندک است.

پرسه «رکود» در بازار مسکن شمال تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، هر قدر بازار مسکن در مناطقی که دامنه قیمت آپارتمان در آنها حول و حوش متوسط قیمت در تهران است، گرم و پر جنب‌وجوش شده، خبری از بازارگرمی در مناطق شمالی پایتخت نیست. میانگین قیمت آپارتمان‌ در تهران در حال حاضر حدود 5 میلیون تومان است که به این ترتیب برای خرید یک آپارتمان 120 مترمربعی در این محدوده قیمتی، بودجه 600 میلیون تومانی می‌تواند کافی باشد. این در حالی است که در گران‌ترین مناطق تهران شامل مناطق یک، دو و سه برای خرید یک واحد مسکونی 120 مترمربعی به ویژه اگر نوساز باشد شاید بودجه کمتر از 2 میلیارد تومان هم کفایت نکند.

    تحقیقات «دنیای اقتصاد» از واسطه‌های ملکی حاکی از این است که سایه رکود همچنان بر سر بازار آپارتمان‌های لوکس‌متراژ مناطق برخوردار وجود دارد به نحوی که تعداد معاملات در این مناطق به ویژه در حوزه آپارتمان‌های سه‌خوابه و بیشتر که عمدتا بیش از 120 مترمربع مساحت دارند، بسیار اندک است.

    بررسی فایل‌های موجود در این مناطق نیز تصویری از وضعیت بازار مسکن آپارتمان‌های گران‌قیمت شمال تهران ارائه می‌دهد. بخش قابل توجهی از آپارتمان‌های لوکس‌متراژ در مناطق یک، دو و سه تهران با قیمت‌های متعارف در بازار مسکن عرضه شده‌ است. این در حالی است که در اغلب مناطق دیگر شهر، در هفته‌های اخیر قیمت پیشنهادی فروشنده‌های آپارتمان‌های نوساز بیش از سطح مورد انتظار افزایش یافته است. حتی به گفته واسطه‌ها، شرایط پرداخت بهای ملک نیز برای متقاضیان خرید آپارتمان‌های گران‌قیمت شمال شهر تا حدی تسهیل شده و پرداخت در چند فقره و تسویه بعضا تا 6 ماه بعد از ثبت مبایعه‌نامه ممکن است. اگرچه فایل‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی و بنگاه‌های املاک در این مناطق عمدتا عنوان «نوساز» را یدک می‌کشد، اما واقعیت این است که سن بنای واقعی این بناها اغلب بین دو تا چهار سال است که با توجه به کلیدنخورده باقی ماندن در این مدت، با عنوان «نوساز» فایل شده‌اند.

    مشاوران املاک در شمال تهران اگرچه با واسطه‌گری حتی یک فقره معامله مسکن در ماه، درآمد خوبی کسب می‌کنند که از متوسط درآمد بسیاری از همکاران‌شان در مناطق دیگر بیشتر است، اما از آنجا که مشتریان آنها یک گروه اقلیت خاص با سطح ممتازی از درآمد هستند، هنوز نتوانسته‌اند ترفندهای موثری برای جذب آنها به بازار مسکن پیاده کنند و در نتیجه از وضعیت رکود معاملات در محدوده فعالیت خود گلایه‌مند هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار