مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مستضعفان اعلام کرد؛

انتخاب طرح برتر برای بازسازی ساختمان پلاسکو

عصر ساختمان- بنیاد مستضعفان از انتخاب طرح برتر برای باز تعریف ساختمان پلاسکو خبر داد.

انتخاب طرح برتر برای بازسازی ساختمان پلاسکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، بنیاد مستضعفان اعلام کرد: از 365 طرح ارائه شده برای بازسازی ساختمان پلاسکو در قالب مسابقه «باز تعریف مجموعه پلاسکو» ابتدا 65 طرح و در مراحل بعدی 10 طرح با انطباق بیشتر انتخاب شد و از میان طرح های نهایی شده سرانجام با رای هیات داوران چهار اثر برگزیده شد.

    پس از معرفی طرح های برتر از سوی هیات داوران در مراسمی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و معاون شهردار تهران از سه طرح برگزیده «مسابقه باز تعریف مجموعه پلاسکو» قدردانی شد.

    محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم تاکید کرد : جلسات متعدد صورت گرفته نتایج بسیار خوبی داشته و بزودی مرحله دوم مسابقه یعنی طراحی پلاسکو را برگزار خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه در حادثه پلاسکو یک نماد بزرگ شهری را از دست دادیم، گفت : باید یک ارزش و نماد جدید و بهتر جایگزین نماد از دست رفته شود و با همین راهبرد، اتاق فکر و گروه مشاوران را با صبر و حوصله و تدبیر شکل دادیم.

    وی ابراز امیدواری کرد: جایگزینی مناسب برای نماد ساختمان پلاسکو جایگزین و الگویی شایان توجه در همدلی و همکاری دستگاههای مختلف برای پروژه های کلان شهرها ایجاد شود.

    مهدی حجت معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: قرار گرفتن در بافت تاریخی شهری، همجواری با مدرسه ژاندارک به عنوان یک اثر ثبت شده ملی، حادثه تلخ حریق پلاسکو، ماهیت و قدمت ساختمان پلاسکو به عنوان قدیمی ترین ساختمان بلند مرتبه کشور، مشکلات کسب و کار گروهی از شهروندان تهران که قبلا در پلاسکو مستقر بودند و تامین پارکینگ لازم از مهمترین اولویتهای هیات داوران برای انتخاب طرح های برگزیده بود.

    وی خاطرنشان کرد : با همکاری بنیاد مستضعفان به منظور تامین پارکینگ مورد نیاز مجموعه پلاسکو، ساختمان مجاور مجموعه پلاسکو به مساحت 4200 متر مربع برای تامین پارکینگ اختصاص یافت و همچنین بنیاد با مرمت، تجهیز و هوشمند سازی پارکینگ ضلع شمالی پلاسکو بخش دیگری از نیاز پارکینک این مجتمع را تامین کرده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد : بنیاد مستضعفان برای تسریع در صدور پروانه ساخت متعهد شد در ساخت خط اتوبوس LRT در مجاورت مجمتع پلاسکو مشارکت کند. 
    وی با بیان اینکه تا کنون کمتر پروژه ای در کشور بوده که تا این حد حساسیت های سازمانی و افکار عمومی داشته است افزود: خوشبختانه با صبر و تحمل عمومی و مدیریت خوب و همچنین خلاقیت و نبوغ متخصصان داخلی، کمک شایان توجهی در بازتعریف پلاسکو ایجاد شد.

    ساختمان پلاسکو دی ماه سال گذشته بر اثر اتش سوزی فرو ریخت و بنیاد مستضعفان برای بازسازی این ساختمان طی دو سال بعد از انجام فرایند های قانونی برای صدور پروانه ساخت متعهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو