مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان:

کریدور حمل و نقل ایران پاکستان هند به نفع تجارت منطقه است

عصر ساختمان- وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان با بیان اینکه موضوع ایجاد کریدور ایران، پاکستان و هند در نشست مقامات رده بالای پاکستانی مطرح می‌شود٬ گفت: ایجاد این کریدور به نفع تجارت منطقه است.

کریدور حمل و نقل ایران پاکستان هند به نفع تجارت منطقه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا٬ اکرم‌خان درانی در دیدار با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید روز گذشته خود از شهر جدید پرند٬ این شهر را از نظر فنی بسیار عالی خواند و افزود: این شهر می‌تواند مشکلات کلانشهر تهران را کاهش دهد و چنین شهرهای جدیدی نمونه بسیار خوبی برای سایر کشورها خواهند بود.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان اسکان 100 هزار نفر با معیارهای بین المللی در شهر پرند را کار ارزنده‌ای دانست و وجود شهرک‌های صنعتی در کنار این شهر جدید را موجب پیشبرد اهداف اقتصادی و نظام توزیع مناسب جمعیت عنوان کرد.

    درانی٬ وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت مسکن و خدمات عمومی پاکستان را ستون فقرات اقتصاد دو کشور عنوان و اظهار کرد: تقویت همکاری‌ها میان این دو وزارتخانه می‌تواند به پیشبرد همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمک کند.

    وی با اشاره به برگزاری مناقصات بین‌المللی در اسلام‌آباد و استان‌های دیگر پاکستان افزود: از شرکت‌های مرتبط با ساخت‌وساز در ایران برای حضور در آن مناقصات به طور رسمی دعوت می‌کنیم.

    گسترش ارتباط با همسایگان یک هدف استراتژیک برای پاکستان است

    درانی با اشاره به اسلامی بودن دو کشور ادامه داد: ایران و پاکستان می‌توانند نقش مفیدی در منطقه ایفا کنند. دولت فعلی پاکستان توجه ویژه‌ای به ارتباط با همسایگان خود و گسترش رابطه با آنها به ویژه ایران و چین دارد و این آمادگی وجود دارد روابط با افغانستان و حتی هند نیز به صورت بهتری برقرار شود. دولت فعلی پاکستان این مهم را یک هدف استراتژیک برای خود قرار داده است.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشور یادآور شد: شکی نیست برقراری امنیت در مرزهای دو کشور به نفع دو ملت است درحال حاضر تمام تلاش دولت پاکستان به برقراری امنیت در کشور معطوف شده است.

    وی با بیان اینکه پاکستان 1400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد گفت: دولت پاکستان یک دولت دموکراتیک است و در حال حاضر احزاب و جریانات مختلف داخلی بر ریشه‌کن کردن تروریست توافق دارند تا امنیت به طور کامل در کشور و مرزهای پاکستان برقرار شود. بر همین اساس از میزان حوادث و درگیری‌ها در پاکستان کاسته شده و شرایط رو به بهبود است.

    وی پاکستان را یکی از کشورهای آسیب دیده از تروریسم عنوان و تاکید کرد: این مساله، مساله‌ای بین‌المللی است که باید با آن برخورد شود و در این میان کشورهایی مثل پاکستان آسیب‌های زیادی در بخش‌های سیاسی و نظامی دیده‌اند و بسیاری از رهبران سیاسی و نظامی خود را از دست داده‌اند و پاکستان بیش از سایر کشورها در این زمینه هزینه پرداخت کرده است.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان افزود: 4 روز پیش بنده مورد حمله تروریستی قرار گرفتم و دو تن از همکاران خود را از دست دادم و 3 نفر نیز زخمی شدند و لطف خدا بود که امروز در برابر شما نشسته و سخن می‌گویم.

    درانی یادآور شد: در ایران نیز در گذشته تا اندازه‌ای حوادث تروریستی وجود داشت و به همین دلیل شرایط پاکستان را درک می‌کند. امروز تروریسم با اسم‌های مختلفی در عرصه بین‌الملل ظاهر شده و ما به خوبی می‌دانیم ریشه آن از کجا آمده است و برای نابودی آن می‌طلبد با همکاری یکدیگر به مقابله با آن بپردازیم.

    وی با اشاره به شبکه حمل‌ونقلی پاکستان اظهار کرد: پروژه‌های راهی و آزادراهی در پاکستان در حال اجراست که کراچی و لاهور را به هم متصل می‌کند و علاوه بر این دولت اسلام‌آباد بر افزایش تبادلات تجاری با ایران از طریق بندر چابهار با دولت تهران اتفاق نظر دارد و آمادگی خود را برای گسترش این همکاری‌ها اعلام می‌کند.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان یادآور شد: همانطور که ایران خواستار برقراری ارتباط از طریق کریدورهای حمل‌ونقلی است پاکستان نیز این ارتباط را موجب بهبود روابط تجاری دو کشور می داند و امیدواریم از کریدورهای حمل و نقلی ایران برای اتصال به ترکمنستان بهترین استفاده صورت گیرد.

    درانی با تاکید بر احیای راه آهن زاهدان-کویته ادامه داد: این خط ریلی می‌تواند در توسعه ترانزیت پاکستان نقش بسیار مهمی ایفا کند و باید از شکل فعلی درآید و احیا شود.

    کریدور حمل و نقلی ایران، پاکستان و هند به نفع تجارت منطقه است

    وی درباره کریدور حمل و نقلی ایران، پاکستان و هند نیز گفت: ما از ایجاد چنین کریدوری استقبال می کنیم و آن را به نفع تجارت منطقه می دانیم.

    درانی در خصوص حوزه شهرسازی نیز یادآور شد: دو کشور می تواند با هزینه‌های کمی مصالح مورد نیاز ساختمانی را برای یکدیگر فراهم کنند و من به محض رسیدن به پاکستان مسائل مطروحه در این نشست را برای عملیاتی شدن به نخست وزیر ارائه خواهم کرد.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان ادامه داد: نخست وزیر نوازشریف نیز مایل است روابط حسنه دو کشور گسترش یابد و افرادی را برای توسعه روابط میان ایران و پاکستان برگزیده است تا روابط در سطح عالی تری میان دو کشور حاکم شود.

    وی در خصوص تامین امنیت پاکستان گفت: اخیرا دولت پاکستان تصمیمات جدیدی برای برقراری امنیت در هر ایالت اتخاذ کرده است به طوری که کمیته ای متشکل از وزیر، استاندار و فرمانده ارتش تصمیماتی در این خصوص برای هر منطقه می‌گیرند.

    براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه، درانی عنوان کرد: پس از بازگشت به پاکستان پیشنهادات ایران درباره راه آهن و توسعه حمل و نقل را به وزیر مربوطه انتقال می دهم تا این موضوع پیگیری و به نتیجه برسد.

    وی ادامه داد: در خصوص کریدور ایران، پاکستان و هند نیز باید با مقامات رده بالا مذاکراتی صورت گیرد تا در صورت موافقت آن‌ها مقدمات آن اجرایی شود. همچنین درباره گسترش ارتباطات از طریق دو بندر گوادر و چابهار و همچنین گسترش ارتباطات ریلی نیز نظرات ایران منتقل می شود تا امور از طریق سفیر پاکستان در ایران پیگیری و دنبال شود.

    وزیر مسکن و خدمات عمومی پاکستان پس از پایان سخنانش به طور رسمی از دکتر آخوندی و معاونان وی برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و یادآور شد: با انجام این سفر بسیاری از تفاهم‌های دو جانبه با سرعت بهتری اجرایی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار