مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس جمعیت هلال احمر:

اسکان موقت زلزله‌زدگان تا روزهای آینده در مناطق زلزله زده پایان می‌یابد

عصر ساختمان- رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی جمعیت بر ضرورت تجهیز انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور تاکید و اظهار کرد: اولویت هلال احمر در حال حاضر، تجهیز انبارهای امدادی است و این مهم، نیازمند تزریق اعتبارات کافی است تا در صورت وقوع حوادث جدی، جمعیت بتواند خدمات لازم را به آسیب دیدگان ارائه کند.

اسکان موقت زلزله‌زدگان تا روزهای آینده در مناطق زلزله زده پایان می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر علی اصغر پیوندی در جلسه شورای عالی این جمعیت با اشاره به زلزله کرمانشاه، گفت: بیش از 50 روز از فاجعه زلزله کرمانشاه می گذرد و هلال احمر در این مدت، کارنامه قابل قبولی داشته است.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر این جمعیت در مناطق زلزله زده، فعالیت هایی از جمله پشتیبانی و حمایت های روانی مردم زلزله زده را در دستور کار خود دارد، افزود: فعالیت تیم های سحر سازمان جوانان هلال احمر که ساماندهی حمایت های روانی در بلایا را برعهده دارند در شهرها و روستاهای زلزله زده تا پایان سال ادامه دارد.
    دکتر پیوندی، دیگر حوزه فعالیت هلال احمر در خدمت به زلزله زدگان کرمانشاه را، ارائه خدمات توانبخشی به آسیب دیدگان عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات توانبخشی و توجه به آسیب های جدی که به مردم زلزله زده وارد شده است در مراکز توانبخشی هلال احمر کرمانشاه و همچنین در استان تهران به صورت رایگان در حال انجام است. علاوه بر این، نیازهای دیگر زلزله زدگان از جمله ترمیم و تعویض چادرهای اسکان اضطراری و ... در صورت نیاز رفع می شود.
    رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری از اینکه اسکان موقت زلزله زدگان تا روزهای آینده در مناطق زلزله زده پایان یابد، تاکید کرد: پس از زلزله کرمانشاه در دیگر مناطق کشور از جمله استان کرمان، ایلام، بوشهر، تهران و ... هم شاهد وقوع زلزله بودیم که خوشبختانه علیرغم خساراتی که زمین لرزه در کوهبنان استان کرمان بر جا گذاشت، تلفات انسانی نداشتیم اما شرایط فعلی می طلبد که ارائه آموزش های همگانی به مردم را به صورت جدی دنبال کنیم.

    دکتر پیوندی همچنین بر ضرورت تجهیز انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور تاکید و اظهار کرد: اولویت جمعیت هلال احمر در حال حاضر تجهیز انبارهای امدادی است و این مهم، نیازمند تزریق اعتبارات کافی است تا در صورت وقوع حوادث جدی، جمعیت هلال احمر بتواند خدمات لازم را به آسیب دیدگان ارائه کند.

    وی همچنین بر لزوم مستندسازی سمعی و بصری به همراه گزارش های کتبی و شفاهی و بررسی نواقص و مشکلات ارائه خدمات هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه به منظور استفاده در دیگر حوادث و انتقال تجربیات جمعیت در این زمینه تاکید کرد.


    حضور اعضای کانون طلاب هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه
    حجت الاسلام و المسلمین معزی؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هم در این جلسه با تاکید بر اینکه حمایت های روانی از اهمیت بالایی در زمان وقوع بحران ها دارد، بیان کرد: یکی از وظایفی که برعهده نمایندگی ولی فقیه است، حضور اعضای کانون های طلاب جمعیت هلال احمر در بحران ها و ارائه خدماتی چون حمایت های روانی از آسیب دیدگان است.
    وی گفت: 300 کانون طلاب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور فعالیت دارند که تعداد زیادی از اعضای کانون های طلاب جمعیت در قالب تیم های سحر سازمان جوانان هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور یافته و خدمات متنوعی از جمله حمایت های روانی و اجتماعی به آسیب دیدگان ارائه داده اند.


    هلال احمر نیازمند تزریق اعتبارات بیشتری است
    مهندس محمود محمدی نسب؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در جلسه شورای عالی هلال احمر با اشاره به نزدیک بودن فصل بودجه و لزوم تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بودجه فعلی جمعیت، ارائه خدمات هلال احمر را در سطح فعلی امکان پذیر می کند اما با توجه به لزوم به روز رسانی خدمات و تجهیزات جمعیت برای آمادگی بیشتر در برابر حوادث و بلایا و همچنین با توجه به خالی بودن انبارهای امدادی جمعیت، هلال احمر نیازمند تزریق اعتبارات بیشتری است و این موضوع در تعامل با نمایندگان مجلس، پیگیری خواهد شد.
    وی به تقسیم استان تهران به مناطق 22 گانه و واگذاری مسئولیت هر منطقه به یک استان در زمان حوادث و بحران های احتمالی اظهار کرد: مذاکرات مقدماتی با رئیس سازمان امداد و نجات برای توجیه مدیران عامل هلال احمر در استان ها انجام شده و هلال احمر باید امکانات و تجهیزات لازم را در جهت آمادگی بیشتر در اختیار جمعیت های هلال احمر استانی قرار دهد.
    ارائه برنامه عملیاتی هلال احمر در تمامی شعب تا دو ماه آینده
    مرتضی سلیمی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در این جلسه با بیان اینکه مستندسازی زلزله کرمانشاه در چهار بخش مدیران، گروه های ارزیاب، پیشکسوتان و انجمن جامعه شناسان در حال انجام است، افزود: به منظور ارائه خدماتی با کیفیت بالاتر، آمایش سرزمینی از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و بر این اساس شعب هلال احمر سراسر کشور از پایین ترین سطح یعنی پایگاه ها تا بالاترین سطح که شعب استانی هستند باید برای پوشش حوادث و بحران های احتمالی، برنامه عملیاتی داشته باشند و این برنامه را تا دو ماه آینده به سازمان امداد و نجات ارائه کنند.
    نوری؛ عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر هم در این جلسه با بیان اینکه به عنوان یک سرباز و عضو داوطلب جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشتم، از خدمات هلال احمر در این منطقه و حضور رئیس جمعیت برای ششمین بار در مناطق زلزله زده و بررسی و ارزیابی روند ارائه خدمات به آسیب دیدگان تقدیر کرد و افزود: خطرات و آثار و تبعات زلزله از جنگ هم بیشتر است و این می طلبد که اجرای مانورهای آمادگی را در سطوح مختلف از پایین ترین رده های مدیریتی تا مدیریت کلان افزایش دهیم.
    جمع آوری بیش از 59 میلیارد تومان کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه
    براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی علیپور؛ خزانه دار جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه، گزارشی از کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه کرد و گفت: تا روز یازدهم دیماه، حدود 59 میلیارد تومان کمک های مردمی به جمعیت هلال احمر برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری شده است که مردم استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سهم را در اهدای کمک های مردمی داشته اند.
    لازم به ذکر است بررسی بیشتر درباره موضوع و نحوه اعطای "نشان خدمت داوطلبانه" در جمعیت هلال احمر و همچنین تاریخ برگزاری دو جلسه مجمع عمومی جمعیت هلال احمر به جلسه آتی شورای عالی جمعیت هلال احمر موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار