مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

زلزله ۳.۷ ریشتری در گلستان خسارتی در پی نداشت

عصر ساختمان:مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: زلزله ۳.۷ ریشتری بامداد امروز در گلستان، خسارتی در پی نداشت.

زلزله ۳.۷ ریشتری در گلستان خسارتی در پی نداشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، صادق ‌علی مقدم، اظهار کرد: راس ساعت 4:34 بامداد امروز شنبه، زلزله‌ای در مقیاس 3.7 درجه ریشتر در شهر «اینچه‌برون» گنبدکاووس به وقوع پیوست.

    وی خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 37.471 و عرض جغرافیایی 54.477 روی داده است.

    مقدم با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود: سوابق تاریخی زلزله در استان موید آن است که این منطقه از مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های متعدد بوده و باید این مساله را جدی گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: مرکز اکثر این زلزله‌ها منطقه «انبار الوم» از توابع شهرستان «آق‌قلا» و شهرستان «مراوه‌تپه» است و هر از چند‌گاهی زمین‌لرزه این مناطق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

    *هشدار زلزله‌ها در گلستان جدی است

    دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این وضعیت وقوع زلزله متعدد چندان خوشایند نیست و باید نسبت به وقوع زلزله در گلستان بیش از پیش نگران و هشیار باشیم.

    مقدم اضافه کرد: باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه کرده و به شکل جدی و عملی، تدابیری اتخاذ کنیم.

    وی با تاکید بر آموزش به عنوان بهترین راهکار برای کاهش خسارات احتمالی به ویژه در زمینه تلفات انسانی در زلزله یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، باید به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، بیش از گذشته توجه کرد.

    مقدم ادامه داد: اگر چه طی این سال‌ها برنامه‌های خوبی توسط دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش و امداد و نجات انجام و مناسبت‌های ملی برای افزایش آمادگی در مقابله زلزله ثبت شده، اما با وجود این کارها همچنان نیازمند توجه جدی‌تر به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی هستیم.

    به گفته این مسئول گلستانی طی سال‌های اخیر، توجه به مقاوم‌سازی سازه‎های مسکونی، ترویج فرهنگ بیمه به ویژه بیمه اماکن مسکونی در شهرها و روستاهای استان، آموزش‌های همگانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و اقدامات رسانه‌ای در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

    مقدم اذعان کرد: وقوع حدود 900 لغزش و زمین‌لرزه در استان طی سال‎های اخیر نشان می‎دهد که بی‎توجهی به ساخت و ساز اصولی و بافت فرسوده در استان چه آسیب‎هایی را می‎تواند به امنیت خاطر شهروندان وارد کند.

    استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل این استان را تهدید می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو