مدیران خودروعصر اعتبار

دولت حدود ۷۱هزار طرح ناتمام عمرانی دارد

عصر ساختمان- سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: شمار طرح های ناتمام عمرانی دولت حدود ۷۱هزار مورد است اما بخش خصوصی به تنهایی توان کافی و انگیزه لازم را برای تکمیل طرح‌های عمرانی ملی و استانی دولت ندارد.

دولت حدود ۷۱هزار طرح ناتمام عمرانی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، سازمان برنامه و بودجه امروز در بیانیه ای افزود: 6 هزار طرح ناتمام عمرانی، ملی و 65 هزار طرح، استانی است.

    این سازمان با اشاره به خبر یکی از رسانه ها با موضوع «واگذاری شتابزده 14 هزار پروژه نیمه کاره به بخش خصوصی» ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع عمومی دولت برای اتمام پروژه‌های عمرانی ناتمام، دولت رویکرد مشارکت عمومی- خصوصی را در لایحه بودجه سال 1397 در قالب تبصره 19 پیشنهادی خود اتخاذ کرد.

    «به عبارت دیگر این تبصره حاصل بیش از یک سال و اندی تلاش مجموعه دولت با راهبردی سازمان برنامه و بودجه است که نتایج آن در قالب کتاب مشارکت‌های عمومی – خصوصی به پیوست لایحه بودجه سال 1397، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است».

    بر پایه این بیانیه، رویکرد مشارکت عمومی- خصوصی به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های ناتمام عمرانی کشور در قالب انواع مشارکت یا واگذاری است.

    در ادامه می خوانیم: همانگونه که در متن خبر این خبرگزاری از قول رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران نیز آمده است، در این فرآیند، دولت به دنبال کسب درآمد نیست؛ بلکه هدف غایی، تکمیل پروژه‌های عمرانی ناتمامی است که توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

    «نکته مهم آن است که بخش خصوصی به تنهایی توان کافی و انگیزه لازم را برای تکمیل طرح‌های عمرانی ملی و استانی دولت ندارد».

    ** تبصره 19 لایحه بودجه ظرفیت بزرگی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور است

    سازمان برنامه و بودجه یادآوری کرد: تبصره 19 براساس مطالعات سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز کسب نظر دستگاه‌های اجرایی مختلف، به گونه ای تنظیم شده است که مشوق‌های لازم را برای جلب مشارکت بخش خصوصی فراهم آورد.

    «تبصره 19 لایحه پیشنهادی، بازار بزرگی را پیش روی بخش خصوصی و تعاونی کشور قرار می‌دهد تا در کنار هدف تکمیل طرح های عمرانی ناتمام، بخش خصوصی و تعاونی کشور نیز تقویت شود».

    بر پایه این بیانیه، تکمیل این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و تعاونی بار مالی قابل توجهی را از دوش دولت برداشته و منابع حاصل از این مشارکت‌ها یا واگذاری‌ها نیز صرف تکمیل سایر طرح‌های عمرانی کشور می شود.

    ** حقوق و دستمزد کارکنان

    سازمان برنامه و بودجه در ادامه این بیانیه اشاره کرد: بررسی جدول (1) لایحه بودجه سال 1397 کل کشور، نشان می‌دهد جمع کل منابع عمومی دولت 368 هزار میلیارد تومان است که از این میزان هزینه‌های جاری حدود 276 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد که جبران خدمات کارکنان دولت بخشی از هزینه‌های جاری است و رقم پیش‌بینی شده برای آن در لایحه بودجه سال 1397 حدود 106 هزار میلیارد تومان است.

    «پس مشخص می شود در خبر مورد اشاره، درج رقم 360هزار میلیارد تومانی به عنوان رقم کنونی پرداختی بابت حقوق و دستمزد کارکنان اشتباه است».

    رییس جمهوری نوزدهم آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.

    سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.

    در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.

    بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار