مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن خبر داد

پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان تا آخر دی‌ماه

عصر ساختمان- مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: تا پایان دی ماه اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به طور کامل انجام می‌شود.

پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان تا آخر دی‌ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید جودی کرد: اسکان موقت در روستاهای استان کرمانشاه تقریبا انجام شده و شاید حدود 300 تا 400 نفر که به ندرت از قلم افتاده‌اند هنوزاسکان پیدا نکرده‌اند.

    وی افزود: در شهرها نیز 1500 کانکس توزیع شده  که این تعداد جدا از کانکس‌های اهدایی توسط مردم است. حدود 2000 نفر هم اجاره بها گرفته اند. این افراد کسانی هستند که  خودشان مایل بودند به صورت مستاجری زندگی کنند. در واقع اقبال عمومی در شهر به سمت دریافت وجه نقد برای اجاره‌نشینی بیشتر از استقرار در کانکس است.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به وعده استقرار موقت زلزله‌زدگان تا پایان دی‌ماه گفت: انشاءالله این قولی که داده‌ایم محقق می‌شود و تا پایان دی‌ماه مساله اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به طورل کامل حل می‌شود. همزمان نیز بازسازی دائم را انجام می‌دهیم.

    جودی ادامه داد: هم‌اکنون در روستاها حدود 2000 واحد تخریبی در حال بازسازی است و این تعداد هر روز گسترش می‌یابد. حود 12 هزار واحد تعمیری هم در شهرهای سرپل ذهاب، جوانرود و اسلام‌آباد وجود دارد که تعمیر 7000 واحد به اتمام رسیده است.

    وی درباره علت تاخیر در نوسازی واحدهای تخریبی در شهرها گفت: بازسازی شهر به خاطر مباحث طرح تفصیلی و قراردادی که با نظام مهندسی بستیم مقداری به تاخیر افتاد که خوشبختانه روز گذشته هردو موضوع تعیین تکلیف شد. دیروز طرح تفصیلی اعلام شد و قرارداد بنیاد مسکن با نظام مهندسی نیز بسته شد. از هفته آینده بازسازی دائم در شهرها را شروع می‌کنیم.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که به مستاجران هم کانکس می‌دهیم گفت: مستاجرانی که تمایل به دریافت وجه نقد برای اجاره‌نشینی دارند 5 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهیم و کسانی هم که کانکس بخواهند در اختیارشان می‌گذاریم. تا کنون حدود 700 نفر از مستاجران تعیین تکلیف شده‌اند.

    جودی، روند پرداخت تسهیلات بانکی را دارای سرعت بیشتری نسبت به قبل عنوان و اظهار کرد: بالغ بر 15 هزا نفر برای دریافت تسهیلات نوسازی و تعمیر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که حدود 8 هزار عقد قرارداد داریم. این روزها بانک‌ها در پرداخت وام سرعت بیشتری به خود گرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو