مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران:

شناسایی ۲۴۳ ساختمان پرخطر مانند پلاسکو در تهران

عصر ساختمان- مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران گفت: ۲۴۳ ساختمان پرخطر مانند پلاسکو شناسایی شده است که تاکنون ۷ ساختمان پرخطر در مناطق ۱۱ و ۱۲ پلمب شده است.

شناسایی ۲۴۳ ساختمان پرخطر مانند پلاسکو در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، داوری در نشست خبری‌ که در خصوص برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در سال آینده برگزار شد، اظهار داشت: با تمهیدات شهرداری تهران در خصوص پایداری شهر، رویکرد پیشگیری، از اصلی‌ترین اهداف سازمان قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از حوادث نیاز به مشارکت شهروندان است، گفت: با مشارکت شهروندان، توسعه ایمنی شهر اتفاق می‌افتد و در همین راستا سازمان آتش‌نشانی، نظام بازرسی ایمنی را از کلیه اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر تهران انجام خواهد داد.

    وی به آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: آشنایی شهروندان با موارد ایمنی و آگاه‌سازی آنها را از وظایف خود می‌دانیم و رسانه نیز می‌تواند در این خصوص کمک مؤثری را در پیشبرد آموزش و افزایش ایمنی داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان از روش‌های مختلف باید انجام شود، گفت: به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی شهر تهران در اولویت قرار گرفته است و باید تجهیزات آتش‌نشانی به اندازه کلان‌شهر تهران باشد.

    مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی آمادگی مقابله با هرگونه حادثه را دارد، گفت: آموزش آتش‌نشانان براساس استانداردهای موجود نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید در اولویت قرار بگیرد و در این خصوص نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است تا مهارت‌افزایی آتش‌نشانان در هنگام عملیات افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی مابین قوه قضائیه، شهرداری و سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام شده است، گفت: در پایتخت 7 هزار و 300 ساختمان ناایمن و در سطح خطر شناسایی شده است که از این تعداد 243 ساختمان در شرایط بسیار پرخطر شبیه ساختمان پلاسکو است.

    داوری گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط تاکنون توانسته است 7 ساختمان پرخطر را در مناطق 11 و 12 شهر تهران پلمب کند و امیدواریم در روزهای آینده نیز دیگر ساختمان‌های پرخطر اقدامات لازم را برای رفع خطر انجام دهند.

    مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر عزم جدی نیز برای ایمنی ساختمان‌ها توسط مالکین ایجاد شده است.

    رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره وضعیت بازار تهران نیز بیان داشت: بازار تهران پتانسیل خطر زیادی دارد و وضعیت نامناسب سیم‌کشی‌های برق، بیشترین علت وقوع حادثه بوده است.

    وی با اشاره به اینکه در بازار تهران با مشکلات زیادی مواجه هستیم، گفت: با هیأت امنای بازار در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قدم‌های خوبی را در راستای ایمن‌سازی بازار تهران برداریم.

    داوری به خرید دو دستگاه نردبان 56 و 64 متری برای آتش‌نشانی شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌ این دستگاه‌ها خریداری شده است و به زودی وارد ناوگان آتش‌نشانی می‌شود و در سال آینده 19 دستگاه دیگر وارد ناوگان آتش نشانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار