مدیران خودروعصر اعتبار

ارتقای خدمات شهری با راه‌اندازی نرم‌افزار شهربین در یزد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهربین به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان،‌ گفت:‌ با اجرای طرح شهربین مسائل و مشکلات مختلف شهری در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل می‌شوند.

ارتقای خدمات شهری با راه‌اندازی نرم‌افزار شهربین در یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسعود تاج‌آبی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار سازمان فاوای شهرداری یزد، اظهار کرد:‌ شهر هوشمند و ارتقای خدمات بیشتر و بهتر به اقشار جامعه مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهری است که در همین راستا شهرداری یزد زیرساخت‌های کارت شهروندی و اطلاعات مکانی شهر را مهیا کرده و قابل سرویس به هر طرح مشارکتی است.

    وی ایجاد زمینه لازم برای ارائه ایدهای جدید استارت آپ‌ها و شرکت‌های متقاضی ارائه خدمات عمومی به شهروندان را از جمله ویژگی‌ زیرساخت‌های ایجاد شده در سازمان فاوای شهرداری یزد دانست و بیان کرد: اولویت پذیرش طرح‌های خدمات شهری در فاوای شهرداری یزد با طرحی است که منطق با اهداف شهرداری و پیش از مابقی ارائه شده است .

    مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد افزود: ایجاد بحث کارت شهروندی با ویژگی‌های امتیازی و اعتباری به منظور جذب مشارکت بیش از پیش شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری از دیگر اقدامات فاوای شهرداری یزد است .

    تاج‌آبی در خصوص طرح شهربین که اخیرا رونمایی شده ‌است، تصریح کرد: حدود یک سال پیش از مجموعه گروه پیشگامان کویر یزد این طرح را که بستر مناسب و موثری برای جذب مشارکت شهروندان ایجاد می کند را به شهرداری ارائه کردند.

    وی با بیان این‌که تاکنون هیچ شرکتی طرحی مشابه شهربین ارائه نکرده است،‌خاطرنشان کرد: عملکردسیستم آن بدین گونه هست که از طریق این آپلیکیشن موبایلی مردم می‌توانند مسائل و پیشنهادات مربوط به شهر را به شهرداری در فاصله‌ای کوتاه و قابل بررسی اعلام کنند .

    این مقام مسئول بیان کرد: با ارسال پیام شهروندان به سامانه شهرداری لوکیشن محل مورد نظر شهروندان به مسئول مربوطه اعلام شده و در یک مجموعه‌ای ارجاع لازم برای رسیدگی سریع به حوزه مربوط داده می‌شود .

    مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد گفت: با اجرای طرح شهربین هیچ مسئول و مأموری نمی‌تواند از اعلام خرابی و درخواست شهروندان برای رفع مسائل و مشکلات مختلف شهری اظهار بی‌اطلاعی کند .

    وی ادامه داد:‌ بعد از اعلام مشکل توسط شهروند،‌مأمور ارجاع سریعاً به محل اعزام و موظف است بعد از حل و فصل مسئله مستند تصویری از معضل گزارش شده تهیه و از طریق آپلیکیش شهربین به مسئولان مافوق و شهروند گزارش کند .

    تاج‌آبی قابلیت بررسی مستمر و آنلاین گزارش اعلام شده توسط شهروندان را از دیگر ویژگی‌های شاخص آپلیکیشن شهربین دانست و بیان کرد: برخورداری به اشتراک گذاشتن گزارش شهروندان در مورد مسائل مختلف شهری به دیگر یکدیگر با هدف جذب مشارکت عمومی در مدیریت شهری یکی دیگر از ویژگی‌های آپلیکیشن شهربین است .

    وی ایجاد زیرساخت کارت شهروندی به منظور ارائه سرویس‌های مختلف به آپلیکیشن های از قبیل شهربین را یکی از لازمه‌های ارتقای مشارکت عمومی در مدیریت خدمات شهری دانست

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای راه‌اندازی و اجرای آپلیکیشن شهربین هیچ قراداد و تعهد پرداخت بین شهرداری و شرکت پیشگامان امضا نشده است، گفت:‌ ارائه خدمات عمومی شهروندی مهمترین هدف راه‌اندازی و اجرایی این آپلیکیشن در سازمان فاوای شهرداری یزد است .

    تاج‌آبی قرار داشتن طرح شهربین در زیرساخت شهرداری یزد را یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: آورده شهرداری ابزاری برای جذب مشارکت بیش از پیش مردم در مدیریت خدمات شهری است .

    وی گفت: میزبانی زیرساخت‌های‌ شهرداری یزد برای دیتاهای ایجاد شده، یکی از تعهدات جدی شرکت پیشگامان در اجرای آپلیکیشن شهربین است .

    مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری یزد در پایان تأمین نیروی لازم برای راه‌اندازی طرح شهربین و کارت شهروندی را یکی از تعهد شهرداری در این حوزه دانست و بیان کرد:‌ طی 15 روز آینده بعد از تأمین نیروی لازم،  اپلیکشن شهربین در اختیار شهروندان قرار گرفته و قابل بهره‌برداری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو