مدیران خودروعصر اعتبار

چهار زمین لرزه با قدرت بالای ۵ ریشتر سومار را لرزاند

عصر ساختمان- وقوع چهار زمین لرزه با قدرت بالای ۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح روز پنجشنبه، بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

چهار زمین لرزه با قدرت بالای ۵ ریشتر سومار را لرزاند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، تاکنون چهار زمین لرزه را با قدرت های 5.6، 5.4، پنج و 5.4 دهم در مقایس امواج درونی زمین (ریشتر) در بین ساعت های 10 و 29 دقیقه تا ساعت 11 و 30 دقیقه در اعماق هشت، 10 و 12 کیلومتری زمین در حوالی سومار مرز بین استان های ایلام و کرمانشاه ثبت کرده است.
    شدت این زمین لرزه ها در شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین که به کانون این زلزله ها نزدیک تر بوده است، به طور کامل احساس شد.

    **خسارتی تاکنون گزارش نشده است
    معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارت جانی و مالی در شهرستان قصرشیرین و بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان گزارش نشده است.
    نعمت الله نازپرورده در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد مدیریت بحران با توجه به وقوع پس لرزه های متعدد به دنبال زلزله مهیب 21 آبان تاکنون در قصرشیرین پای کار و در حالت آماده باش هستند.
    وی از اعزام تیم های ارزیاب به مناطق مختلف این شهرستان و بخش مرزی سومار به منظور ارزیابی و برآورد خسارات احتمالی خبر داد.

    **مصدومیت جزئی چهار نفر در گیلانغرب
    سرپرست فرمانداری گیلانغرب از مصدوم شدن چهار تن در پی زلزله های امروز به صورت جزیی خبر داد و گفت که مصدومان پس از مراجعه به مرکز درمانی شهرستان به صورت سراپایی مداوا شدند.
    فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین به برخی واحدهای مسکونی نیز که در جریان زلزله 7.1 دهم ریشتری 21 آبان آسیب دیده بودند نیز خسارت وارد شد.
    وی گفت: شدت زمین لرزه های صبح امروز سومار در این شهرستان به حدی بود که به طور کامل احساس شد و مردم از ترس به خیابان ها آمدند.
    وی اظهار کرد: به منظور ارزیابی بیشتر، تیم های ارزیاب به مناطق مختلف این شهرستان و پنج روستای مرزی بخش سومار اعزام شدند.
    تا ساعت 12 صبح امروز بیش از یک هزار و 700 پس لرزه در استان به ثبت رسیده بود که 313 مورد بالای سه ریشتر قدرت داشت و 62 مورد هم بالای چهار ریشتر بوده است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار