مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت اتمام پرونده مسکن مهر در استان کردستان

عصر ساختمان- شهرام ملکی گفت: ۳۸ هزار واحد مسکن مهر برای ساخت به استان کردستان ابلاغ شده که از این تعداد تا کنون بیش از ۳۲ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و تعداد ۴۰۰ واحد مسکن مهر نیز بدون متقاضی باقی مانده است.

آخرین وضعیت اتمام پرونده مسکن مهر در استان کردستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام ملکی با اشاره به اینکه به زودی 500 واحد مسکن مهر جدید را تحویل و به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: باقی مانده مسکن مهر نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و جشن پایان پروژه مسکن مهر در شهریور 97 برگزار می شود.

    وضعیت راه‌های اصلی استان کردستان به بزرگراه ارتقاء‌ می یابد

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه راه نقش انکار ناپذیر در توسعه همه جانبه استان کردستان دارد و یکی از مطالبات جدی مردم، مسئولین و نمایندگان استان است تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدوین یک برنامه جامع به دنبال تغییر وضعیت راه‌های اصلی استان به بزرگراه، با اولویت شهر سنندج هستیم.

    ملکی افزود: در این برنامه‌ریزی راه‌های اصلی را از شهر سنندج به مراکز شهرستان‌ها و به استان‌های همجوار شمالی و جنوبی به صورت بزرگراه ارتقاء خواهیم داد.

    وی گفت: 8 مناقصه برای محورهای اصلی استان برگزار شده است که بحث کریدور شمال به جنوب استان نیز در دستور کار قرار دارد و محور سقز- دیواندره- سنندج- کامیاران یکی از محورهای اصلی استان است که در مجموع 75 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 255 میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه به مناقصه گذاشته شده است.

    ملکی همچنین به محور سنندج- مریوان اشاره کرد و افزود: محور سنندج- مریوان در مسیر "واریانت تیژتیژ"-  "گاران" به طول 52 کیلومتر به عنوان مسیر جدید درحال احداث است که از این مقدار حدود 30 کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال اتمام است.

    ملکی ادامه داد: 22 کیلومتر از محور سنندج- مریوان باقی مانده است که تونلی به طول یک‌هزار و 884 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 96 میلیارد تومان در دست احداث بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان به محور گردنه "صلوات آباد" اشاره کرد و گفت: این محور یکی از مسیرهای سخت و پرترافیک استان است که کارکرد گردشگری در شهر سنندج دارد و تلاش داریم این محور 21.5 کیلومتری را سریع به بهره‌برداری برسانیم و هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 35 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

    ملکی به محور واقع در حوزه بیجار- همدان اشاره کرد و بیان داشت: این محور یکی از پروژه‌ها و مطالبات جدی مردم منطقه بوده که احداث یک قطعه آن به طول 6 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی است، و کل مسیر در سال  97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی به دیگر پروژه در دست اقدام در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: محور بیجار- دیواندره به طول 12کیلومتر قطعه دوم، محور بیجار- زنجان به طول 18 کیلومتر، محور کامیاران – مریوان- سروآباد به طول 15 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 38 درصدی در حال احداث بوده و در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به راه روستایی در استان کردستان شده است، گفت: استان کردستان با یک‌هزار و 703 روستا، دارای 6 هزار و 98 کیلومتر شبکه راه است که احداث یک‌هزار کیلومتر راه برای روستاهای بالای 20 خانوار با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار