مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی و احداث ۴۵ خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده

عصر ساختمان- نماینده وزیر بهداشت در امور بازسازی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله گفت: ۸ مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده نیاز به احداث مجدد دارند، در این زمینه نیز خیرین زمین را برای احداث مجدد این مراکز تحویل گرفتند.

بازسازی و احداث ۴۵ خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، طیب قدیمی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور بازسازی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده با تاکید بر این که وقوع زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه تاثیری بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نداشته است، گفت: در این مناطق بعد از وقوع زلزله ارائه خدمات با جامعیت کامل استمرار داشت و اولین اقدامی که وزارت بهداشت در نظر گرفت بازسازی، احداث و تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده با کمک خیرین بود.

    طیب قدیمی افزود: طی ارزیابی های مراکز آسیب دیده در چند نوبت مراکزی که نیاز به تعمیر و بازسازی و یا احداث مجدد داشتند مشخص شد و در حال حاضر زمین 23 خانه بهداشت به منظور بازسازی تحویل خیرین شده و 22 خانه بهداشت هم به منظور انجام کارهای اجرایی تعیین تکلیف شدند و به طور کلی خانه های بهداشتی که نیاز به تعمیر و بازسازی و یا نیاز به ساخت مجدد داشتند توسط خیرین انجام می شود و مابقی نیز توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

    وی گفت: 8 مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده نیاز به احداث مجدد دارند، در این زمینه نیز خیرین زمین را برای احداث مجدد این مراکز تحویل گرفتند و برای مراکز جامع سلامت دیگر هم که نیاز به تعمیر و احداث دارند با همت خیرین و منابع جمع آوری شده توسط کمپین هنرمندان و قهرمانان ورزشی اقدام می شود و مابقی هم توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

    قدیمی تصریح کرد: همچنین، مراکز جامع کلینیک دندانپزشکی که از قبل از وقوع زلزله وجود نداشت نیز راه اندازی و یک مرکز در ثلاث باباجانی و یک مرکز هم در سر پل ذهاب احداث خواهد شد.

    نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور بازسازی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده ادامه داد: در شهر سر پل ذهاب بیمارستانی که دارای دو فاز بود، فاز اول بیمارستان با 50 تخت آسیب دیده که عملیات مقاوم سازی و اجرایی آن در حال انجام است و تحویل پیمانکار مورد نظر است و در کنار فاز اول بیمارستان، فاز دوم که قسمتی از آن بنا شده بود و در این حادثه آسیب دیده بود برای بازسازی و ساخت مجدد نیاز به تخریب دارد و در حال حاضر مجوز تخریب آن به منظور احداث مجدد گرفته شده و خیر آن هم مشخص شده است.

    وی عنوان کرد: در سر پل ذهاب نیز یک بیمارستان، در 12 روز اول حادثه راه اندازی شد و در حال حاضر با 50 تخت فعال، 16 تخت اورژانس و 8 تخت دیالیز در حال ارائه خدمت است و در این بیمارستان نیز بیش از 260 عمل جراحی صورت گرفته و تا زمان بهره برداری کامل از بیمارستانی که مقاوم سازی آن توسط خیرین و وزارت بهداشت در حال انجام است ، خدمات درمانی ارائه می دهد.

    طیب قدیمی در پایان گفت: همچنین در شهر اسلام آباد، بیمارستانی که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده بود و بسیار آسیب دیده بود توسط پیمانکار مربوطه بازسازی خواهد شد و بیمارستان جدید دیگری که زمین آن توسط اوقاف در اختیار دانشگاه قرار داده شد توسط خیرین ساخته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو