مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۵۰ درصد «تئاتر نصر» تخریب شده است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه تئاتر نصر مدت‌ها متروکه بوده است، گفت: این تئاتر حدود ۵۰ درصد تخریب‌شده است.

بیش از ۵۰ درصد «تئاتر نصر» تخریب شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، برزین ضرغامی با اشاره به ملکیت تئاتر نصر گفت: ملکیت این بنا در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرقفلی آن متعلق به جهاد دانشگاهی بود و با تعاملات صورت گرفته و حل مسائل حقوقی و مالی تئاتر نصر، به سازمان زیباسازی تحویل داده شد.

    وی با بیان اینکه تبدیل لاله‌زار به‌عنوان محور فرهنگی یکی از برنامه‌های شهرداری تهران است، تصریح کرد: به همین منظور تملک ابنیه ارزشمند و تعریف کاربری‌های فرهنگی قدم اول جهت توسعه این رویکرد بوده که پس از تملک، مرمت و احیاء خانه اتحادیه با مساحتی بیش از 8 هزار و 800 متر به عنوان مهمترین خانه باغ باقی‌مانده در لاله‌زار، تئاتر نصر نیز به‌منظور مرمت و احیاء تملک شد.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تئاتر نصر که در سال 1318 با نگاه توسعه و ساماندهی هنر تاتر در ایران در بخش جنوبی گراند هتل در لاله زار و با نام "تاتر تهران" به عنوان اولین مجموعه سالن نمایشی ساخته شده  و یکی از بناهای ارزشمند تاریخی، هویتی تهران که کاربری فرهنگی داشته است، عنوان کرد: در نظر داریم این بنا پس از احیاء به عنوان یک مجموعه فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه معماری این اثر با توجه به اتصال آن به مجموعه گراند هتل که ترکیبی از سنت معماری اواخر دوره قاجار و معماری مدرن دوران تجدد است، گفت: این بنای ارزشمند سال ها کاربردی نداشته است. این بنا اوایل سال های دهه 70 متروکه شده و کاربری نداشته، به همین علت از نظر وضعیت استحکام بخشی، تزئینات و فضاهای داخلی آن بیش از 50 درصد تخریب‌ شده است.

    ضرغامی با بیان اینکه در فاز اول احیاء تئاتر نصر از تخریب بیشتر آن جلوگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: اقدامات مرمتی اضطراری به منظور تثبیت وضع موجود و جلوگیری از آسیب های بیشتر انجام و مرمت در فازهای بعدی با توجه به تعیین تکلیف نهایی کاربری آن صورت می‌گیرد. زیربنای تئاتر نصر حدود 2 هزار و 200 و بنای آن 700 مترمربع است که باید بر اساس مطالعات و کارشناسی‌ها متناسب با کاربری بنا بازسازی شود. با توجه به تجربیات سازمان زیباسازی در سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود که مرمت این بنا در مدت‌زمان کوتاهی به اتمام برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار