مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی ۲۷ هزار زلزله زده کرمانشاه به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۷ هزار متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

معرفی ۲۷ هزار زلزله زده کرمانشاه به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای روز سه شنبه افزود: از این تعداد بیش از 12 هزار متقاضی دریافت تسهیلات، قرارداد خود را با بانک های عامل منعقد کرده اند و تسهیلات آنها نیز پرداخت شده است.
    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده 6 بانک ملی، مسکن، سپه، صادرات، تجارت و ملت در پرداخت تسهیلات متقاضیان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشارکت دارند و به تدریج با معرفی بنیاد مسکن متقاضیان تسهیلات خود را دریافت می کنند.
    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان این که با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش بنیاد مسکن تاکنون برای 12 هزار و 500 نفر کمک های بلاعوض پرداخت شده است، گفت: مبلغ کمک های بلاعوض دولت به واحدهای زلزله زده مناطق شهری 6 میلیون تومان، روستایی 5 میلیون تومان و سقف کمک های بلاعوض برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی 2 میلیون تومان تعیین شده است.
    خواجه ای اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان کمک های بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد و سقف تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی نیز 30 میلیون تومان با 5 میلیون تومان کمک های بلاعوض بوده است. همچنین برای هر واحد مسکونی 8 تن سیمان توسط بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تحویل می شود.
    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ادامه داد: هزینه طراحی، نظارت، تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی در تمام روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رایگان است، اما این هزینه ها در شهرها برای واحدهای مسکونی تا 85 مترمربع رایگان اعلام شده است.
    زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
    محل وقوع این زمین لرزه حوالی «ازگله» اعلام شد که در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
    کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.
    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 600 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک بیش از 12 هزار نفر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار