مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری‌ها موظف به نظارت بر ساخت و ساز در ارتفاعات شدند

عصر ساختمان:سخنگوی قوه قضائیه گفت: شهرداری‌های تهران موظف شدند تا تلاش کنند نظارت بیشتری بر کسانی داشته باشند که در ارتفاعات و حاشیه شهرها بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

شهرداری‌ها موظف به نظارت بر ساخت و ساز در ارتفاعات شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نود و دومین نشست خود با اصحاب رسانه درباره این موضوع که چه برنامه‌ای در حوزه از بین بردن موضوع زمین‌خواری دارید گفت: اقداماتی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شده و وزارت کشور موظف است تا پیگیری کند که دستگاه‌های مختلف چه مجوزی را صادر می‌کنند و اگر کسانی به طور خلاف مجوزی را صادر کرده‌اند جلوی آنها را بگیرند.

    وی افزود: برخی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا شورای شهر مجوزی را ارائه می‌دادند که وزارت کشور موظف شد تا بررسی‌های لازم را انجام دهد و این اقدام بسیار مناسبی است.

    سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: قرار بر این است تا دستگاه قضا گزارشاتی که ارائه می‌شود با اولویت مورد توجه قرار دهد و حتی در استان‌هایی نظیر استان‌های شمالی که موارد فراوانی یاد می‌شود قضات بیشتری اختصاص پیدا کند.

    محسنی‌اژه‌ای به طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر مقابله با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: ایراداتی به این طرح وارد بود که با همکاری قوه قضائیه و کارشناسان در حال بررسی است و نمایندگان بعد از اصلاح آن را برای تصویب در صحن علنی ارائه می‌دهند.

    وی اظهار داشت: با کسانی که در زمینه زمین‌خواری و جنگل‌خواری اقدام کنند و تخلف روشن و واضحی انجام دهند برخورد قانونی خواهد شد و باید به مجوزهای ارائه شده نیز دقت لازم انجام گیرد که این وظیفه وزارت کشور است.

    سخنگوی قوه قضائیه همچنین به وظیفه شهرداری‌های تهران در مورد زمین‌خواری و کوه‌خواری اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها در تهران موظف شدند تا تلاش لازم را انجام دهند و نظارت بیشتری بر کسانی که در اتفاعات و حاشیه‌های شهر به طور غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند انجام دهند و نظارت بیشتری را ترتیب دهند.

    اژه‌ای افزود: محیط زیست و منابع طبیعی هم با تمامی محدودیت‌هایی که دارند باید گشت‌هایی را برای این منظور انجام دهد و به قوه‌قضائیه اطلاع دهد.

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی همچون کرباسچی که دوره‌ای نیز محکوم بودند حق تبلیغات در انتخابات و یا هزینه در انتخابات را دارند یا خیر، گفت: موضوع حمایت با موضوع مطرح شده فرق دارد اگر مورد تبلیغی به صورت جرم نباشد ایرادی نیست و اگر چنانچه منبع مالی مشکل قانونی نداشته باشد مشکل قانونی وجود نخواهد داشت حال هر کس که می‌خواهد باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار