مدیران خودروعصر اعتبار

نمایندگان ۵ کشور در نشست راهگذر شمال-جنوب تهران حضور می یابند

عصر ساختمان- رییس کمیته ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی شرکت‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از حضور شرکت‌هایی از ایران، روسیه،‌ جمهوری آذربایجان، بلاروس و هند در نشست بیست و هشتم بهمن ‌ماه تهران با هدف معرفی راهگذر شمال- جنوب خبر داد.

نمایندگان ۵ کشور در نشست راهگذر شمال-جنوب تهران حضور می یابند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسین عاشوری یادآوری کرد درباره راهگذر شمال- جنوب هنگام سفر وزیر راه و شهرسازی به دهلی‌نو سه جلسه با انجمن متصدیان حمل و نقل (فورواردرهای) هند برای تعیین تعرفه‌های 2018 و چگونگی فعال‌سازی این راهگذر برگزار شد.
    به گفته وی، همچنین جلسه دیگری با شرکت «کُنکُر» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کانتینری وابسته به راه‌آهن هند برای فعال شدن در این راهگذر و جلسه سوم با شرکت یک شرکت فعال در آسیای میانه و روسیه به نام «سُلار» به‌ منظور تشریح تعرفه‌ها و جداول زمانی برگزار شد.
    وی افزود: از هر سه شرکت برای حضور در نشست معرفی راهگذر شمال- جنوب دعوت شده است تا درباره توسعه همکاری‌های ترانزیتی مذاکره شود.
    «برای فعال‌ سازی هر سه طرف در راهگذر چابهار (هند- ایران- افغانستان)، چابهار به آسیای میانه و بندرعباس به آسیای میانه نیز مذاکره شد و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمل بار از بندرعباس به آسیای میانه به‌ طور ریلی و از چابهار به کشورهای آسیای میانه به ‌صورت حمل ‌و نقل ترکیبی اعلام آمادگی کرد».
    عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن همچنین به علاقه طرف‌های مذاکره برای بازدید از بندر شهید رجایی و آپرین و آستارا برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری،‌ ساخت مخازن و امکانات تخلیه و بارگیری اشاره کرد.
    اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از 11 هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به 25 هزار کیلومتر برساند. سهم ریل در جابجایی کالا در بندرهای کشور نیز کمتر از 10 درصد است و باید به 45 درصد افزایش یابد.
    آنگونه که نهم آبان ماه مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست پنج جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین اعلام کرد با راه اندازی راهگذرهای شمال-جنوب و جنوب-غرب سالیانه تا 2میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار