مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان زمین شناسی:

صداهای عجیب در سومار، مرتبط با زلزله است

عصر ساختمان- معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور، صداهای عجیب شنیده شده از دل زمین در منطقه مرزی سومار را مرتبط با زلزله های اخیر دانست.

صداهای عجیب در سومار، مرتبط با زلزله است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا سلامتی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق مختلف گیلانغرب که به منظور بررسی ابعاد بیشتر علت و عوامل چنین پدیده ای صورت گرفت، اظهار داشت: در بازدید میدانی صورت گرفته، نشانه هایی مشاهده شد که پیامد و مرتبط با زلزله های اخیر بوده است.
    وی بیان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته، صداهای شنیده شده از سطح زمین توسط برخی از اهالی گیلانغرب صحت دارد و در نزدیکترین لرزه نگارها به عنوان رکورد ثبت شده است.
    وی اضافه کرد که برای بررسی بیشتر و انجام کار مطالعاتی اخذ اطلاعات ثبت شده بر روی لرزه نگارها در باره مختصات و زمان وقوع صداها و شناسایی نقطه اصلی وقوع آن، پس از جمع بندی و حضور سه تیم کارشناسی در منطقه، نتایج آن اعلام خواهد شد.
    معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور بیان کرد: در شرایط فعلی، مردم نگران نباشند و به شایعه های مرتبط در این زمینه توجه نکنند.
    به گفته سلامتی، شنیدن صداهای عجیب از سطح زمین جای نگرانی نیست و ایجاد فضای آرام، باعث خواهد شد بررسی ها در این زمینه، با دقت بیشتری صورت گیرد.
    درپی انعکاس صدهای ناشی از زلزله های اخیر سومار در برخی نقاط گیلانغرب، با پیگیری های صورت گرفته توسط سرپرست فرمانداری این شهرستان، معاون زمین شناسی و اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور و مدیرکل زمین شناسی جنوب غرب کشور، پس از حضور در گیلانغرب از مناطق مورد نظر بازدید کردند.
    از زمان وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، تاکنون حدود یک هزار و 790 پس لرزه در این استان به ثبت رسید که از این تعداد حدود 290 مورد مربوط به منطقه مرزی سومار است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
    بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با کشور عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
    این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.
    قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو