مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

بودجه سال آینده شهرداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است

عصر ساختمان- شهردار تهران بودجه سال آینده شهرداری را ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

بودجه سال آینده شهرداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد علی نجفی، شهردار تهران صبح امروز در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان تقدیم لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران به شورا گفت: قرار بود جمعه گذشته برنامه مفصلی با حضور خانواده‌ها و جمعی از کسانی که درباره حادثه پلاسکو بررسی‌ها و تحقیقات و نگاشته‌هایی داشتند، برگزار کنیم، اما بنا به درخواست جمعی از خانواده‌ها که فرموده بودند؛ در شهرستان‌ها یا در تهران همزمان برنامه بزرگداشت دارند، این برنامه را به فردا بعد از نماز مغرب و عشا موکول کردیم.

    او ادامه داد: بخشی از این برنامه اختصاص به گفت و گوی آزاد و صمیمانه با خانواده‌های این عزیزان دارد و حضور اعضای شورای شهر در این برنامه و گفت‌وگوها مؤثر است.

    وی یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه کشتی سانچی را گرامی داشت و افزود: به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم. همچنین یاد و خاطره مرحوم مهندس بازرگان، اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران را نیز گرامی می‌دارم.

    او در ادامه به لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این اولین بودجه‌ای است که توسط مدیریت شهرداری جدید به شورای شهر تقدیم می‌شود، این بودجه با بودجه‌های سال‌های قبل تفاوت‌های جدی دارد اما تفاوت اساسی که بودجه شهرداری پیدا خواهد کرد، در بودجه سال 1398 خواهد بود، چرا که با کمک شورای شهر تا دی ماه سال آینده برنامه پنج ساله سوم شهرداری را به تصویب می‌رسانیم بر اساس این برنامه، تغییرات و تحولات اساسی که باید در بودجه ایجاد شود، در سال 98 اعمال می‌کنیم.

    او با تاکید بر اینکه امسال در حد امکان و در فاصله کوتاه و در چارچوب برنامه دوم شهرداری، بودجه تنظیم شده است٬،افزود: عملکرد 42 ماهه برنامه دوم شهرداری تا پایان شهریور ماه نیز آماده شده و نقاط قوت و ضعف و اشکالات این برنامه که امروز همراه بودجه تقدیم شورا خواهد شد، می‌تواند به ما در تنظیم برنامه پنج ساله سوم کمک کند.

    او  تهران را  به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی، متأثر از سیاست‌های کلان اقتصادی کل کشور دانست و افزود: رکود یا رونق اقتصادی، اقتصاد شهر و شهرداری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. متأسفانه رکود حاکم بر بخش مسکن، کاهش ارتباط منابع شهرداری با اقتصاد شهر ناشی از اجرای قانون برنامه ششم توسعه و تأثیر منفی آن بر تحقق منابع پایدار حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد پایدار سبب متمایل شدن مدیران شهری به کسب درآمد از منابع ناپایدار شده است.

    نجفی با اشاره به چالش‌های شهرداری در تنظیم بودجه تصریح کرد: نوسان سهم درآمدهای پایدار طی دهه گذشته بین هفت تا 25 درصد، تورم دیون سنواتی طی سال‌های اخیر که شامل حدود 29 هزار و 500 میلیارد تومان دیون قطعی ثبت شده بود و افزایش بی‌رویه و یکباره حدود سیزده هزار نفر به مجموع نیروی انسانی در انتهای سال 1395 و ابتدای سال جاری و کسری اعتبار ناشی از آن و همچنین وجود پروژه‌های نیمه تمام که نیازمند بیش از34 هزار میلیارد تومان برای اتمام آن‌ها است از چالش‌های تهیه و تنظیم بودجه سال 1397 شهرداری تهران بود.

    شهردار تهران  رویکردها و الزامات تدوین بودجه سال 1397 شهرداری تهران در بخش منابع را چنین تصریح کرد: شفاف سازی منابع حاصل از سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران با ایجاد و تقویت خزانه متمرکز بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت کشور و لزوم واریز تمامی درآمدها به حساب خزانه شهرداری و تدوین ساز و کار وصول و واریز٬ پیش بینی منابع بودجه سال آتی به صورت واقعی و قابل وصول٬ افزایش کیفیت منابع درآمدی با تغییر رویکرد از شهرفروشی به ایجاد منابع پایدار٬ واریز درآمد نیابتی و سود سهام سازمان های وابسته و شرکت های تابعه (که به نوعی درآمد پایدار محسوب می شوند) به خزانه شهرداری٬ کاهش وابستگی به واگذاری دارایی های سرمایه ای و پیش بینی حداقلی واگذاری دارایی های مالی (کاهش منابع قرض گرفته شده) و افزایش سهم منابع پایدار رویکردها و الزامات را شامل می‌شود.

    او در تشریح رقم بودجه گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران 17 هزار و 500 میلیارد تومان است؛ بودجه سال جاری 17 هزار و 900 میلیارد تومان بود که البته همه آن تحقق پیدا نکرده است.بودجه سال 97 با رویکرد انقباضی واقعی تدوین شده است. تراز عملیاتی سال 1397 مثبت خواهد بود.

    وی افزود: مثبت بودن خالص تملک دارایی مالی در کنار تراز عملیاتی مثبت و خالص تملک دارایی سرمایه ای منفی در بودجه پیشنهادی سال 1397 شهرداری تهران با در نظر گرفتن ظرفیت های پیش بینی شده در تبصره های بودجه پیشنهادی نشان دهنده رویکرد شهرداری تهران به بازپرداخت دیون و تعهدات پیمانکاران، بانک ها و املاک تصرفی و ... (اشخاص حقیقی و حقوقی) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار