مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن انبوه سازان تهران:

پایتخت دیگر گنجایش ساخت و ساز جدید را ندارد

عصر ساختمان- رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه پایتخت از پتانسیل بالایی در زمینه جذب جمعیت برخوردار است، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این امر دلیلی برای فروش شهر و سلب آرامش شهروندان شود.

پایتخت دیگر گنجایش ساخت و ساز جدید را ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صما، حسن محتشم  با بیان این مطلب، تصریح کرد: تهران و سایر کلان‌شهرها دیگر گنجایش ساخت و ساز ندارد چرا که جمعیت مستقر در این شهرها باعث سلب آرامش و رفاه شهروندان شده است و دیگر شهر مأمنی برای شهروندان محسوب نمی‌شود.

    محتشم با بیان اینکه شهرداری باید هزینه اداره شهر را از راهی جز تراکم فروشی تامین کند، گفت: هزینه اداره شهرها باید توسط شهروندان تامین شود و رسیدن شهرداری‌ها به درآمد پاید‌ار باید همانند کشورهای توسعه یافته از راه‌هایی غیر از شهرفروشی تامین شود.

    رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه سودهای کلان از شهرفروشی، شهرداری را علاقه‌مند به این کار کرده است، گفت: در حال حاضر شورای عالی معماری و شهرسازی باید به جدیت با همکاری سایر نهادها از افزایش شهرفروشی پیشگیری کند و جمعیت را به سمت استقرار در شهرهای میانی و کم‌جمعیت سوق دهد.

    محتشم در پاسخ به اینکه کاهش ساخت و ساز در پایتخت چه تاثیری در قیمت مسکن در تهران دارد؟ گفت: با کاهش ساخت و ساز در تهران طبیعتا قیمت‌های مسکن نیز بالا می‌رود و این یک واقعیت است که در تمام پایتخت‌های دنیا ساخت و ساز ممنوع است.

    این انبوه‌ساز با تاکید بر اینکه زندگی در پایتخت بهایی گران دارد، افزود: هر کسی که می‌خواهد در کلان‌شهرها و تهران زندگی کند باید بهای آن را بپردازد. البته به منظور کاهش قیمت‌ها دولت و شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا ارتباط بین تهران با سایر شهرهای اقماری برقرار شود.

    رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران نیز تصریح کرد: درست است که با کاهش پروانه‌‌های ساختمانی، عرضه مسکن کاهش می‌یابد اما عرضه زیاد نیز دال بر این نیست که بحران بازار مسکن کاهش می‌یابد چرا که بحران مسکن ناشی از کاهش پروانه‌های ساختمانی نیست بلکه بحران از نحوه سیاست‌های مسئولان و نهادهای بالادستی نشات می گیرد.

    محتشم با تاکید بر اینکه کاهش ساخت و سازهای تهران دلیلی بر بیکاری انبوه‌سازان پایتخت نخواهد بود، افزود: تا زمانی که نیاز مسکن در کشور در جریان است انبوه‌سازان مسکن نیز مشغول به فعالیت در مناطق نیازمند و خارج از تهران هستند.

    وی با بیان اینکه کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی تهران در سال گذشته منجر به کاهش ساخت و سازها در امسال شد، پیش بینی کرد: متناسب با این معادله پیش‌بینی می‌شود، کاهش صدور پروانه ساخت در امسال در روند ساخت و ساز سال آینده نیز تاثیر خواهد داشت.

    محتشم در پایان یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی باید با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی سیاست هایی را که تصدی‌گر آن نیز در دست دولت نباشد را اتخاذ و با تاسیس شرکت‌های توسعه‌ای از بحران مسکن در سال آینده پیشگیری کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار