مدیران خودروعصر اعتبار

آزمایشگاه فنی مکانیک خاک از انحصار وزارت راه خارج می‌شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کارگروهی برای خروج آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از انحصار وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت:‌باید در جهت افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی جایگاه آزمایشگاه به دستگاه حاکمیتی ارتقا یابد.

آزمایشگاه فنی مکانیک خاک از انحصار وزارت راه خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی در نشست مدیران ستادی و مدیران کل آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک با بیان اینکه  منابع مالی کشور محدود است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتضا می کند با حداقل هزینه ها بیشترین کارایی را داشه باشیم و در حوزه عمرانی کشور باید بتوانیم بهترین پروژه‌ها را اجرا کنیم.

    وی با بیان این‌که عمر پروژه‌های عمرانی، ساختمان سازی،‌آسفالت، بتن و... در کشور وضعیت خوبی ندارند، تصریح کرد: متاسفانه با یک سیلاب پل‌ها تخریب می‌شود یا روکش آسفالت 2 ساله از بین می‌رود، باید از این زیرساخت‌ها که سرمایه‌های کشور هستند حفاظت کنیم.

    وی با بیان این‌که برای پروژه‌های عمرانی از اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت استفاده می‌کنیم و این مسئله پیمانکاری را از بین برده است،‌افزود:‌ چند ایراد به آزمایشاه فنی و مکانیک خاک وارد است؛‌  آزمایشگاه درآمد-هزینه است و از این رو باید خودتان درآمدزایی کنید. این در حالی است که هم‌اکنون این نهاد در پرداخت حقوق پرسنل خودش مشکل دارد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان این‌که به دنبال نهادی هستیم تا بر تمام پروژ‌های عمرانی نظارت کند، اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده  و عمده فعالیت آن در حوزه این وزارتخانه است.

    رضایی با تاکید بر این‌که برای ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی نیازمند نهادی ناظر هستیم که توانایی برخورد را داشته باشد، گفت: دولت می‌خواست همین سیستم نصف و نیمه را واگذار کند، برای جلوگیری از این کار با وزیر راه و شهرسازی، معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس جمهوری مکاتبه  و تاکید کردیم این کار اشتباه است.

    وی ادامه داد:‌باید آزمایشگاه را گسترش و در جهت افزایش کیفیت و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی جایگاه آنرا به دستگاه حاکمیتی ارتقا داد.

    وی با بیان این‌که کمیسیون عمران مجلس مدافع آنهایی است که در راستای ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی گام برمی‌دارند،  افزود:  به دنبال ایجاد کار گروهی هستیم تا با ارائه طرحی به مجلس، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را از انحصار راه و شهرسازی خارج و به دستگاهی با اختیارات بیشتر درآورده تا بتوان در آینده شاهد افزایش کیفیت در پروژ های عمرانی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار