مدیران خودروعصر اعتبار

اصالت به سبک مدرن در خانه زوجی در خیابان ولیعصر

عصر ساختمان - این روزها آن‌قدر در دنیای مدرن نفس کشیده‌ایم که وقتی خانه‌ای قدیمی می‌بینیم به گذشته برمی‌گردیم و احساس می‌کنیم تنها چهاردیواری‌ای که حس زندگی دارد همان نقطه از این دنیای روبه‌جلو است، اما در این میان، خانه‌های مدرن هم هستند؛ آنهایی که عشق در فضای امروزیِ خانه‌شان، آن‌قدر جاری است که با قدم گذاشتن به آنجا مهربانی و آرامششان به عمق جان می‌رود و صاف در دل آدم می‌نشیند.

اصالت به سبک مدرن در خانه زوجی در خیابان ولیعصر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، این روزها آن‌قدر در دنیای مدرن نفس کشیده‌ایم که وقتی خانه‌ای قدیمی می‌بینیم به گذشته برمی‌گردیم و احساس می‌کنیم تنها چهاردیواری‌ای که حس زندگی دارد همان نقطه از این دنیای روبه‌جلو است، اما در این میان، خانه‌های مدرن هم هستند؛ آنهایی که عشق در فضای امروزیِ خانه‌شان، آن‌قدر جاری است که با قدم گذاشتن به آنجا مهربانی و آرامششان به عمق جان می‌رود و صاف در دل آدم می‌نشیند. اصلا شاید مهربانی‌های مدرن چیزی شبیه منزل خانواده‌ دونفره فرهادی باشد، مهری امروزی با ترکیب رنگ سفید و طوسی مدرن، ولی به زلالی آب‌های روان گذشته‌ها!
 

تور خانه گردی در یک نگاه

    متراژ: 120 متر
    تعداد خواب: 2 عدد
    یک سرویس حمام و یک دستشویی
    رنگ غالب: طوسی و سفید
    سبک: مدرن
    تحصیلات: آقا معماری داخلی/ خانم برنامه‌ریزی شهری
    منزل: اجاره‌ای
    طراح: با همفکری یکدیگر
    هزینه کل دکوراسیون: 20 میلیون تومان

 

    هزینه ساخت آباژور: 90,000
    آینه‌ها با قاب هر عدد: 100,000
    مبلمان طوسی پذیرایی از خیابان الغدیر: 4,500,000
    دوتا صندلی رنگی از حسن‌آباد: 900,000
    لوستر مدرن آویز از لاله‌زار: 1,500,000
    فرش پذیرایی: 800,000
    تابلوهای پذیرایی: 250,000 (برند ikea)
    ساخت میز شیشه‌ای چرخ‌دار: 90,000
    ساخت میز ناهارخوری: 1,200,000
    صندلی‌های ناهارخوری: 1,500,000
    صندلی اپن: 300,000

 

حس آرامش در کنج دنج منزل

«کنج دنج» بهترین تعریف من از اولین تصویر خانه بود. کنج دنج و آرام! گفت‌وگوی ما هم به همین آرامی شروع شد... شروعی که تعریف آقای فرهادی از منزل زیبایشان بود: «شاید بهترین تعریف از خانه‌مان این باشد: ساده و راحت! فکر می‌کنم منزل ما همانند خودمان به دور از پیچیدگی و آشفتگی است، اما اولین انتخابم به‌طور حتم فضای پذیرایی است. هردوی ما اینجا احساس راحتی می‌کنیم؛ زیرا همه‌چیز ساده است. به‌سادگی زندگی! این فضای ساده می‌تواند خستگی لحظه‌های شلوغ‌کاری را در انتهای روز التیام دهد. حسی که از این فضا می‌گیریم حس ادامه فردا است. در دید ما همین قاب‌های سفید با نوشته سیاه‌سفیدشان می‌توانند به‌اندازه یک تابلوی گران‌قیمت، دوست‌داشتنی باشند. فرش زیبا همیشه پرنقش‌ونگار نیست. اینکه در هنگام راه رفتن، آن را حس می‌کنیم و احساس لذت داریم برایمان کافی است. لذتی که زیبایی‌اش بسیار بیشتر از آن است که در کلمات جا بگیرد. شاید چیزی شبیه آرامش و خوشبختی...»
 

خوش‌نشینی به شیوه ساده

ازآنجایی‌که خانه ما اجاره‌ای است باید آینده‌نگری می‌کردیم تا هزینه‌هایمان به هدر نرود. علاوه بر آن حمل اسباب سنگین، هم مشکل است و هم در جا‌به‌جایی‌های بعدی ممکن است آسیب ببینند. من و همسرم همه‌ این جوانب را در نظر گرفتیم. برای خرید همه اسباب منزل برنامه‌ریزی کردیم و بی‌گدار به آب نزدیم، البته علاقه هر دویمان هم مشترک بود و دکوراسیون شلوغ و دست و پاگیر را دوست نداشتیم. همین هم شد که نظراتمان را یکی کردیم و بعد از جستجوی بسیار، اقدام به تکمیل دکوراسیون منزل کردیم. نتیجه هم همان شد که می‌خواستیم.
 

تلفیق دانش و معماری داخلی

این زوج باسلیقه، تنها به دنبال زیبایی نبودند، بلکه به‌جای آن به اصولی خریدن هم اهمیت می‌دادند. آقای خانواده دراین‌باره می‌گوید: «برای طراحی محیط خانه سعی کردیم با نهایت دقت عمل کنیم. روزانه طرح‌های زیادی را می‌دیدیم و بعد از در نظر گرفتن مزایا و اشکالات آن، تلفیقی از چند طرح را در ذهنمان می‌ساختیم. تقریبا همه وسایل منزل ما این‌گونه شکل گرفت. به نظر من یکی از مهم‌ترین دلایلی که خیلی‌ها از خانه‌شان راضی نیستند این است که با تحقیق خرید نمی‌کنند؛ درحالی‌که اسباب منزل یکی از مهم‌ترین عوامل آرامش روح انسان است و باید برای بهترین بودن آن‌ وقت و انرژی صرف کرد.


بعدها وقتی به وسایل نگاه می‌کنیم و در محیط خانه احساس امنیت و آرامش داریم، همان انرژی که صرف کردیم به خودمان بازمی‌گردد‌. من هم برای هرکدام از ایده‌ها وقت صرف کردم، مطالعه نمودم و به سایت‌های مختلفی سرزدم. درنهایت بعد از دیدن ده‌ها طرح، مجموعی از آنها را انتخاب ‌کردم. حالا هم پیشنهادم به همه این است که روی ایده‌های ساده‌ای که دارند تمرکز کنند. به آنها پروبال دهند و اطمینان داشته باشند که نتیجه باب میلشان خواهد بود.
 

ارزان، ولی کارآمد!

خیلی از وسایل، نمونه‌های ساده‌تری از برندها بود. همان‌طور که گفتم ما برای خرید همه وسایل تحقیق کردیم. بعدازآن متوجه شدیم بعضی از وسایلمان را می‌توانیم با قیمت خیلی پایین‌تر ازآنچه در مغازه‌های لوکس وجود داشت تهیه کنیم. لوستر مدرن آویز یکی از همین وسایل بود که نمونه‌اش را در لاله‌زار پیدا کردیم و برایمان ارزان‌تر تمام شد. همین شد که متوجه شدیم چه چیز را باید از کجا تهیه کنیم.
 

ایده و اجرای بعضی از وسایل تماما به عهده خودمان بود؛ مثلا آباژور را با کمک هم طرح زدیم و بعد با چندتکه الوار ساختیم. هم ایده‌مان را اجرا کردیم و هم در هزینه صرفه‌جویی نمودیم. تابلوهای آینه هم شامل آینه معمولی و آینه محدب است که خودمان برش زدیم و قاب کردیم که قیمت نمونه‌ آماده آن چند برابر بود. یکی دیگر از ایده‌هایی که با هزینه پایین برایمان تمام شد میز شیشه‌ای چرخ‌دار بود که وسایل به‌کاررفته در آن از مکانیسم ظاهری ساده‌اش مشخص است. ما تلاش کردیم تا حد توان در طراحی اسباب و اثاثیه منزل خلاقیت داشته باشیم.
 

دکور خانه ما، سلیقه ماست...

آقا و خانم فرهادی در همه طراحی‌ها با هم مشورت می‌کنند و گویی به همین دلیل هم هست که به بخش‌های مختلف منزلشان نگاهی سرشار از عشق و رضایت دارند. حتی به رنگ‌ها! آنها می‎گویند:

«رنگ‌های استفاده‌شده در دکوراسیون در دایره‌ علایق ما قرار دارند، البته در استفاده از رنگ طوسی و سفید سعی کردیم تناسب را رعایت کنیم. طوری آنها را کنار هم گذاشتیم که تعامل خوبی با هم داشته باشند و استفاده از رنگ‌های متضاد پراکنده هم برای ایجاد حس هیجان در بیننده استفاده‌شده تا محیط یکنواخت نباشد. سعی ما این بوده است که این اصل در تمامی فضاها مانند اتاق‌خواب و ناهارخوری هم رعایت شود؛ به‌طور مثال فضای خواب با یک تشک کاملا سفید و پرده‌ای کاملا طوسی دکور شده است و با فرشی ساده، کمدهایی با پوشش آینه و لوستر کاغذی سبکی تکمیل شده است. شاید برای خیلی‌ها عجیب به نظر برسد که تخت چوبی نداریم، اما در حقیقت هزینه اضافه برای تخت صرف تشکی کامل مدرن و مرغوب گردیده است. سعی ما بر کاربردی بودن فضاها بدون عناصر اضافی و غیرضروری و درعین‌حال زیبا است و درواقع هر آنچه در منزل ما وجود دارد مورداستفاده ما است».

منبع:مجله منزل

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار