مدیران خودروعصر اعتبار

۲۲۱ کنتور هوشمند بر روی چاههای برداشت آب نهبندان نصب شد

عصر ساختمان- مدیر امور منابع آب نهبندان گفت: ۴۲۴ حلقه چاه برداشت آب در این شهرستان وجود دارد که تاکنون برای مدیریت مصرف آب، کنتور هوشمند بر روی ۲۲۱ حلقه چاه نصب شده است.

۲۲۱ کنتور هوشمند بر روی چاههای برداشت آب نهبندان نصب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد علی شهابی افزود: بیشتر این کنتورها برای مدیریت آب در بخش کشاورزی بر روی چاههای کشاورزی شهرستان نصب شد.
    وی بیان کرد: در صورت تخصیص بودجه بقیه چاه های برداشت آب شهرستان نیز به زودی مجهز به کنتور هوشمند می شوند.
    وی با بیان اینکه در این شرایط بحران کم آبی کنتورهای هوشمند به عنوان ابزاری کارآمد برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی توسط وزارت نیرو پیش بینی شد، گفت: با نصب کنتورهای هوشمند در طول سال میزان آب استحصالی هر چاه سنجش شده و در صورت اضافه برداشت هشدارهای لازم به بهره بردار داده می شود.
    مدیر امور منابع آب نهبندان اظهارکرد: کسری مخزن منابع آب زیرزمینی شهرستان در سال آبی 94-93 در مجموع 10.69 میلیون متر مکعب بود که با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی درسال زراعی گذشته به 7.26 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
    شهابی عنوان کرد: در حاضر در شهرستان پرونده چاه غیرمجاز وجود ندارد و در صورت شناسایی بلافاصله تعیین تکلیف و پلمپ می شود.
    وی از تسطیح بخش‌هایی از بستر رودخانه شهرک چاهداشی شهرستان خبر داد و گفت: بخش‌هایی از بستر و حریم رودخانه شهرک چاهداشی واقع در محدوده مطالعاتی «دهنو - میغان» که با احداث دیوار مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته بود، آزادسازی و نسبت به تسطیح بستر رودخانه به مساحت 10هکتار و احداث دایک حفاظتی خاکی به طول یک کیلومتر و ارتفاع 2متر اقدام شد.
    وی ادامه داد: در صورت عدم اجرای این دایک حفاظتی، وقوع سیلاب مردم روستا را با مشکلات و آسیب های جدی و خطرات جبران ناپذیری مواجه می کرد.
    مدیر امور منابع آب نهبندان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال سه همایش تجلیل از کشاورزان فرهنگ ساز در مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان برگزار شد، اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش ها آگاهی بخشی، الگوسازی و فرهنگ سازی در بین سایر کشاورزان است.
    شهابی افزود: اجرای مدیریت صحیح مصرف آب بخاطر شرایط اقلیمی شهرستان همواره جزو مسائل ضروری محسوب می شود از طرفی بیشترین آب مصرفی نهبندان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
    دهنو - میغان، نهبندان، سهل آباد، دهسلم، بندان، سفیدابه و هامون - هیرمند دشت های تحت پوشش اداره منابع آب نهبندان هستند.
    نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
    این شهرستان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار