مدیران خودروعصر اعتبار

اثر کاهشی طرح ترافیک جدید بر قیمت واحد‌های مسکونی

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش قیمت واحد‌های مسکونی واقع در محدوده طرح ترافیک با اجرایی شدن طرح ترافیک جدید گفت: اثرطرح ترافیک در ابتدای این محلات به طبع کمتر است، زیرا افراد قبل از رسیدن این مکان‌های خودرو‌های خود را پارک می کنند، ولی در محله‌های اصلی این امر قطعا تاثیر بیشتری بر کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

اثر کاهشی طرح ترافیک جدید بر قیمت واحد‌های مسکونی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، بازار مسکن در سال‌های اخیر با رکود روبرو بوده، ولی در سال جاری تا حدودی شاهد رونق معاملات به خصوص در نیمه دوم سال هستیم و در این میان هم تعداد معاملات و هم قیمت‌ها رشد داشته است.

    این در حالی است که این روند رونق در بازار اجاره بها نیز تاثیر گذار بوده و شاهد افزایش ودیعه و اجاره واحد‌های مسکونی به خصوص در مناطق متوسط شهر هستیم.

    در این میان طرح جدید شهرداری برای تغییر طرح ترافیک خودرو‌ها یکی از مواردی است که بر قیمت واحد‌های مسکونی واقع در خیابان‌های اصلی تا حدودی اثر داشته و بر عکس سایر مناطق شاهد کاهش قیمت بیشتری در این محدوده‌ها هستیم.

    به علاوه در این طرح قرار است تا افرادی که واحد‌های مسکونی آن‌ها در محدوده طرح ترافیک واقع شده بتوانند قبل از ساعت 8.30 و بعد از ساعت 5.30 در محدود تردد کنند که این امر موجب می‌شود تا حدودی قیمت اجاره و خرید مسکن در این محدوده کاهش یابد.

    در این رابطه قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرگزاری میزان بیان کرد: قرار گرفتن واحد‌های مسکونی در محدوده طرح ترافیک صاحبان ملک را ملزم به خرید طرح خواهد کرد و این امر در نهایت موجب کاهش قیمت واحد‌های مسکونی در این مکان‌ها خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: اثر طرح ترافیک در ابتدای این محلات به طبع کمتر است، زیرا افراد قبل از رسیدن این مکان‌های خودرو‌های خود را پارک می‌کنند، ولی در محله‌های اصلی این امر قطعا تاثیر بیشتری بر کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: افرادی که در واحد‌های مسکونی محدوده طرح ترافیک اسکان دارند مجبور به خرید طرح هستند و حتی تخفیف برای این افراد هم نمی‌تواند اثرات کاهش قیمت خانه را در این مناطق جبران کند.

    قلی خسروی در انتها خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار بورس، طلا، دلار و قیمت حامل‌های انرژی هر یک می‌توانند منجر به افزایش قیمت مسکن شوند.

    براساس این گزارش، باید منتظر ماند و دید تصمیمات نهایی شهرداری در خصوص طرح ترافیک سالانه چه زمانی اتخاذ می‌شود و در نهایت این امر تا چه حد می‌تواند بر قیمت واحد‌های مسکونی واقع در مکان‌های طرح ترافیک تاثیر بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار