مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد:

فولاد گران می‌شود

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این‌که اختلاف میان قیمت داخلی و صادراتی زیاد است از گرانی فولاد در روزهای پیشرو خبر داد.

فولاد گران می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید رضا شهرستانی با اشاره به فاکتورهای موثر در قیمت فولاد، اظهار کرد: فولاد مانند طلاست و نرخ‌ آن وابسته به قیمت‌های جهانی و ارز است. در حال حاضر قیمت جهانی هر تن شمس 500 دلار بوده که با دلار 3700 تومانی تقریبا معادل 2000 تومان در هر کیلو است، در حالی که آخرین عرضه‌ها در بازارهای داخلی قیمتی معادل 1900 تومان داشته که این نشان‌دهنده اختلاف میان قیمت صادرات و قیمت عرضه داخلی بوده و باید گفت که در این شرایط تولید کنندگان‌ ترجیح می‌دهد که به جای عرضه داخلی به سمت صادرات حرکت کنند.

    وی درباره زمزمه‌های افزایش قیمت فولاد در روزهای اخیر، ادامه داد: فولادی‌ها برای حفظ خود در بازار چاره‌ای جز افزایش قیمت‌های داخلی ندارند چرا که به هرحال بخشی از مواد اولیه تولید فولاد مانند الکترودهای گرافیتی، فروآلیاژها و قطعات یدکی ماشین‌آلات وارداتی هستند و در قیمت تمام شده محصول فولادی اثرگذار خواهند بود که همین امر باعث می‌شود تا با توجه به افزایش قیمت ارز، قیمت فولاد نیز افزایش پیدا کند.

    ارزانترین میلگرد جهان در ایران

    این فعال معدنی با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت بازار داخلی اصلا مطلوب نیست، گفت: اکنون قیمت‌گذاری‌ها به نحوی است که میلگرد در ایران از همه‌جای دنیا ارزانتر است و نگاهی به آمار این محصول در بازار نشان می‌دهد امسال عرضه میلگرد هشت درصد کاهش پیدا کرده و تقاضای آن نیز در کل کشور 12 درصد پایین آمده است.

    وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته وضعیت بازار داخلی به شدت بد بود و امسال نیز این وضعیت بدتر از سال گذشته پیش می‌رود.

    شرایط جهانی برای خصولتی‌ها خوب است

    شهرستانی همچنین با اشاره به افزایش صادرات فولاد و افزایش قیمت‌های جهانی اظهار کرد: شرایط جهانی به هر حال بخشی از وضعیت داخلی را جبران می‌کند اما باید گفت شرایط جهانی بیشتر به سود شرکت‌های خصولتی و شرکت‌های دارای زنجیره کامل تولید فولاد بوده است و امثال فولاد مبارکه و فولاد خوزستان در این وضعیت می‌توانند سود ببرند چرا که به سنگ آهن و انرژی ارزان دسترسی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار