مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی ۵ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده تا پایان سال جاری

عصر ساختمان- مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: در صورتی که فعالیت بازسازی واحدهای مسکونی با این سرعت ادامه دار باشد تا پایان سال شاهد بازسازی نزدیک به پنج هزار واحد مسکونی خواهیم بود.

بازسازی ۵ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسکانیوز، مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در حال حاضر از اسکان موقت در مناطق روستایی گذر کردیم و زمینه فراهم‌شدن اسکان برای تمامی افراد فراهم شده است.

    او در ادامه بیان کرد: افرادی که در شهرها به کانکس احتیاج داشتند، به طور کامل به آنها تحویل داده شد و دیگر افرادی که نیازمند اجاره‌بها بودند، مبلغ 5 میلیون تومان در شهرها و نیز 3 میلیون تومان در روستاها بابت اجاره به آنها پرداخت شد.

    جودی اظهار داشت: براساس بررسی‌ها تا 90 درصد از اقدامات لازم برای ایجاد اسکان موقت انجام شده و اکنون در حال انجام اقدامات برای افرادی هستیم که تاکنون خدماتی به آنها ارائه نشده است.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه درحال حاضر به مرحله بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده ورود پیدا کردیم، گفت: براساس آمارهای ارائه شده در روستاها تقریبا نزدیک به یک هزار و 300 نفر از افرادی که واحد های آن‌ها تخریب شده، شروع به پی‌ریزی و در نهایت بازسازی واحدهای مسکونی خود کردند، افراد زلزله‌زده برای واحدهای مسکونی خود از طریق پیدا کردن پیمانکار شروع به بازسازی واحدهای خود کرده‌‌اند که در این زمینه بنیاد مسکن وظیفه نظارت بر اقدامات آن‌ها و نیز تامین کننده مصالح است.

    به گفته او، در صورتی که فعالیت بازسازی واحدهای مسکونی با این سرعت ادامه‌دار باشد و با توجه به تلاش های افراد جهت بازسازی واحدهای خود تا پایان سال، نزدیک به پنج هزار واحد بازسازی خواهد شد.

    جودی در پایان افزود: تا قبل از خرداد ماه واحدهای مناطق روستایی به حد سکونت خواهند رسید اما واحدهایی که در مناطق شهری وجود دارند با چالش هایی مانند قوانین موجود در سازمان نظام مهندسی مواجه هستند که در حال حاضر زیرساخت این واحد‌ها آماده است که به زودی اقداماتی برای این واحدها انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار