مدیران خودروعصر اعتبار

قرارداد آزادراه تبریز ـ بازرگان نهایی شد

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از نهایی شدن قرارداد آزادراه تبریز ـ بازرگان خبر داد.

قرارداد آزادراه تبریز ـ بازرگان نهایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، "توحید اخلاقی" با تشریح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان در 10 ماهه گذشته، گفت: ما در طول سال 94 احداث 10 بزرگراه به طول 600 کیلومتر را در استان در دستور کار داشتیم که با اعتبار 120 میلیارد تومان اجرا شد که 50 کیلومتر آن امسال زیر ترافیک رفت.

    وی افزود: شش پروژه احداث راه اصلی نیز به طول 273 کیلومتر با اعتبار 12.5 میلیارد تومان در استان در دست احداث داریم.

    اخلاقی در خصوص تکمیل پروژه های مسکن مهر نیز گفت: تا قبل از دهه فجر 89 هزار واحد تحویل شده و سه هزار و 250 واحد هم در دهه فجر واگذار شد و تا پایان امسال نیز دو هزار و 800 واحد مسکن مهر آماده تحویل می شود و تا پایان سال 95 هم همه واحدهای مسکن مهر تحویل خواهند شد.

    وی از اجرایی شدن 20 بنای خدماتی، اداری، انتظامی و... خبر داد و گفت: این پروژه ها با زیر بنای 34 هزار متر مربع و با اعتبار 31 میلیارد تومان در دست احداث هستند.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از احداث چهار بیمارستان جدید در استان خبر داد و گفت: بیمارستان های سراب، مراغه، عجبشیر و آذرشهر سرجمع با هزار و 126 تخت و اعتبار 115 میلیارد تومان در دست ساخت هستند.

    اخلاقی همچنین از مطالعه ساخت بیمارستان یک هزار و 500 تختخوابی جدید خبر داد و گفت: این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با زیربنای 41 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

    وی از ادامه ساخت ندامتگاه مرکزی تبریز هم گفت و افزود: این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبار 112 میلیارد تومانی در 63 هزار متر مربع و با ظرفیت 5 هزار تخت ساخته می شود.

    اخلاقی از وجود پنج هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در استان خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در بافت فرسوده زندگی می کنند.

    وی افزود: تبریز دو هزار و 500 هکتار بافت فرسوده دارد که بعد از تهران دومین شهر دارای بافت فرسوده کشور است و 500 هزار نفر جمعیت تبریز در بافت فرسوده استقرار یافته اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در خصوص تکمیل راه آهن میانه ـ تبریز گفت: 110 کیلومتر از این خط آهن سال آینده تا بستان آباد به بهره برداری می رسد و دولت اراده کرده است تا پایان سال 96 راه آهن تبریز ـ میانه را به سرانجام برسد.

    اخلاقی از برنامه ریزی برای احداث کنارگذر دوم تبریز خبر داد و گفت: از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در این پروژه دعوت می کنیم و اطمینان می دهیم این پروژه توجیه اقتصادی خیلی خوبی دارد.

    وی در خصوص تکمیل نواقصات آزادراه پیامبر اعظم (ص) نیز گفت: این پروژه بطور ناقص برای ما به ارث رسیده است و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا نواقصات این پروژه تکمیل شود.

    اخلاقی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی برای آزادراه تبریز ـ بازرگان گفت: این اولین پروژه راهسازی است که با سرمایه گذاری خارجی در کشور اجرا می شود. در این پروژه 65 درصد طرف خارجی و 35 درصد هم دولت سرمایه گذاری می کند.

    وی افزود: بیشتر مقدمات اجرای این پروژه انجام شده و همه چیز برای عقد نهایی قرارداد آماده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو