مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران خبر داد:

ضرورت استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ برای تسریع در نوسازی بافت های فرسوده شهری استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیون دلاری منابع مالی صندوق توسعه ملی است که اقدامی کاملا ضروری به نظر می رسد.

ضرورت استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ عشایری افزود: دولت همچنین پیشنهاد کرده معادل یک میلیارد دلار از محل وجوه اداره شده در اختیار پروژه های نوسازی بافت های فرسوده شهری قرار بگیرد.
    وی با اشاره به تصمیم اولیه کمیسیون تلفیق برای بودجه سال 97 افزود: در بحث های کمیسیون تلفیق ظاهرا موافقت اولیه برای استفاده از این تسهیلات و منابع مالی جهت تسریع در نوسازی بافت های فرسوده شهری به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت دوازدهم مورد تایید قرار گرفته است.
    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: در صورتی که در بودجه سال آینده این منابع مالی برای نوسازی بافت های فرسوده شهری به تصویب برسد از این منابع برای مرمت بافت های فرسوده میانی شهرها با سرعت بیشتری استفاده خواهد شد.
    عشایری اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم ما در حوزه وزارت راه و شهرسازی نوسازی محلات قدیمی و فرسوده است و در این راستا هم اکنون نوسازی بافت های فرسوده با 100 و یا 50 واحد مسکونی آغاز شده تا در مقیاس کوچک بتوانیم این ضرورت جامعه شهری را به سرعت عملیاتی کنیم.
    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این که در این راستا اخیرا عملیات نوسازی یک محله در منطقه مولوی تهران با احیای 100 واحد مسکونی آغاز شده است، گفت: در دهه مبارک فجر عملیات نوسازی دو محله دیگر از جمله محله 70 واحدی در یزد و 50 واحدی در بوشهر آغاز می شود.
    وی با اشاره به سیاست های شرکت عمران و بهسازی شهری در نوسازی 2 هزار و 700 محله در سطح کشور اظهار داشت: سیاست ما احیای این محلات است و ما در نظر داریم محلات هدف خود را در مقیاس کوچکتری با خدمات زیر و روبنایی نوسازی کنیم.
    عشایری بیان کرد: در صورتی که منابع مالی مورد نیاز برای نوسازی بافت های فرسوده شهری تامین نشود کار ما سخت خواهد شد، زیرا هرچه منابع مالی بیشتر شود تا چهار برابر می تواند قدرت عملیاتی شدن این برنامه مهم دولت را سرعت دهد.
    به گزارش ایرنا، پیش از این حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود: 2 هزار و 700 محله؛ مجموعه بافت‌های فرسوده شهری را تشکیل می دهد و طبق مصوبه ای که توسط مجلس تصویب شده، باید سالانه حدود 270 محله، بازسازی شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با آغاز عملیات نوسازی بافت های فرسوده، شاهد فرآیند تدریجی بازآفرینی شهری و بازسازی محلات در بافت های فرسوده خواهیم بود.
    وی گفت: برای تسریع در اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده نهاد توسعه گر باید با صاحبان آنها مذاکره کند تا ساکنین این محلات متقاعد شوند خانه‌های فرسوده آنان نوسازی شود و تنها یک محرک اولیه در این محلات مورد نیاز است تا چرخه تولید را در محلات بافت فرسوده به حرکت در آورد.
    مظاهریان با اشاره به اینکه مساحت شهر تهران در حدود 70 هزار هکتار است، گفت: حدود 140 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرها داریم. تهران در حدود 70 هزار هکتار است و رقم بافت‌های ناپایدار سراسر کشور در حدود 2 برابر مساحت تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو