مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن علمی نیست

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن به هیچ‌وجه علمی نیست و سودجویان تنها قصدشان ایجاد تلاطم در این بازار است.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن علمی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش قیمت مسکن، اظهار کرد: در بازار مسکن افزایش 50 درصدی ایجاد نشده و سودجویان تنها قصدشان ایجاد تلاطم در این بازار است.

    وی در ادامه افزود: بسیاری از مالکانی که قیمت واحد خود را افزایش 50 درصدی داده‌اند، تا به امروز نتوانستند ملک خود را به فروش برسانند، در نتیجه این افزایش به هیچ‌وجه علمی نیست.

    مظاهریان درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده، گفت: در صورتی که بازارهای موازی ارز همچنان در تلاطم باشند، ممکن است سرمایه‌ها از بانک منجر شود و همین امر زمینه‌ساز رشد قیمتی در بازار شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، به زودی قیمت ارز به تصویب می‌رسد و همین امر زمینه‌ساز ثبات در بازار مسکن می‌شود.

    مظاهریان با بیان اینکه تعداد مبایعه‌نامه‌ها، مبلغ مبایع نامه‌ها، قیمت واحد مسکونی و پروانه‌های ساختمانی در 10 ماه گذشته رشد داشته‌اند، گفت: افزایش این چهار شاخص در بازار مسکن نشان دهنده خروج رکود از بازار مسکن است.

    وی در ادامه توضیح داد:  چهار آیتم گفته شده در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی داشته، بنابراین می‌توان گفت وارد دوران رونق شده‌ایم.

    مظاهریان درباره اثرگذاری قیمت ارز در بازار مسکن، گفت: در صورتی که بازارهای موازی ارز نتوانند در یک مدت کوتاه به ثبات برسند، به طور قطع در تمامی بازارها تأثیر نامطلوبی برجای خواهد گذاشت، ولی به گفته کارشناسان اقتصادی این بازار در مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسید.

    وی تأکید کرد: صبوری که دولت در چهار سال گذشته برای جلوگیری از شوک هیجانی در بازار به کار گرفته بود، در دو ماه گذشته اثر خودش را نشان داده و توانسته‌است رونق را در این بازار ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار