مدیران خودروعصر اعتبار

در یک یادداشت مطرح شد:

واکنش رجبی به منع فعالیت ساختمانی کارمندان ۹ دستگاه دولتی: ابلاغیه آخوندی عالی و قابل دفاع است

عصر ساختمان- در یک کلام می‌توان ابلاغیه اخیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور در رابطه با افراد چندشغله فعال در حوزه مهندسی ساختمان کشور را مثبت ارزیابی کرد.

واکنش رجبی به منع فعالیت ساختمانی کارمندان ۹ دستگاه دولتی: ابلاغیه آخوندی عالی و قابل دفاع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، البته مثبت ارزیابی کردن این مهم به معنای عدم بررسی آن نیست بلکه سازمان نظام مهندسی با توجه به وظایفی که دارد این ابلاغیه را با وسواس کامل بررسی و نقطه نظرات خود را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر در اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، بررسی این ابلاغیه در دستور قرار گرفته است.

    ابلاغیه اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی کشور، به‌طور کلی قابل دفاع است و اگر همانطوری که جناب وزیر گفتند به سود کشور هم باشد، خیلی عالی است. افزایش اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از قضا اتفاقی مبارک و میمون است و از نظر هر کسی که مساله رشد و پویایی کشور را داشته باشد، قابل دفاع است. ما نیز مانند دیگر بخش‌های جامعه ایران از این تصمیم دفاع خواهیم کرد و خواهان افزایش اشتغال و رشد اقتصادی کشور هستیم.

    دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان

    اینکه وزیر راه و شهرسازی در مقابل اشتغال افراد چند شغله بایستد و قصد داشته باشد جوانان را به سمت اشتغال سوق دهد البته قابل فهم است چرا که او به عنوان عضو کابینه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد. البته اگر این تصمیم با همکاری شهرداری‌ها نیز توامان شود، قطعا دست وزارتخانه برای اجرای بهتر و کامل‌تر این طرح بازتر هم خواهد بود و به همین دلیل می‌توان نتایج بهتری از اجرای آن را شاهد بود.

    با این همه مسائل دیگری نیز در این میان دخیل هستند؛ ما به عنوان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باید مسائل را از زوایای دیگری نیز ببینیم. در همین رابطه پرسش‌های شکلی در این مورد مطرح است که ما از واحد حقوقی خود خواسته‌ایم این مسائل را بررسی کنند و هرچه زودتر ما را از نتایج آن با خبر کنند. مساله‌ای که وجود دارد این است که حتی یک تصمیم درست نیز اگر از سوی مجراها و نهادهایی که مسوولیت آن را ندارند یا به شکلی نادرست اجرا شود، قطعا نتایج به دست آمده آن چیزی نیست که در ابتدا از آن توقع می‌رفت. در همین رابطه ما وظیفه خود می‌دانیم به این ابلاغیه با وسواس نگاه کنیم.

    در همین رابطه اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد. این ابلاغیه علاوه بر آنکه تمرکز خود را بر مهندسان بخش ساختمان گذاشته که متعاقب آن اعضای این سازمان در آینده مسائلی خواهند داشت، بر سازمان مهندسی است که ابعاد آن را موشکافانه بررسی کند. همچنین بخش دیگر این ابلاغیه بر عدم کاندیداتوری افراد چند شغله برای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی نیز تاکید دارد ولی از آن‌جایی که هنوز با انتخابات بعدی فاصله وجود دارد، ما ترجیح دادیم در آرامش بیشتر این‌بار موضوع فوق را بررسی کنیم. حتما به یاد داریم که سال 1394 نیز وزیر راه بر این مساله تاکید کرد اما از آن‌جایی که آن زمان انتخابات سازمان در راه بود، تصمیم وزیر اجرایی نشد ولی اکنون فرصت کافی برای پرداختن به ابعاد کلی این مساله وجود دارد.

    فرج‌الله رجبی*رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار