مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب کلیات طرح ترافیک جدید

عصر ساختمان- تصویب کلیات طرح ترافیک جدیدکلیات طرح ترافیک جدید با ۱۴ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

تصویب کلیات طرح ترافیک جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح ترافیک جدید پایتخت مورد بررسی قرار گرفت و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در دفاع از این طرح گفت: علاوه بر مطالعاتی که از قبل صورت گرفته بود، ما نیز از چهار ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را انجام داده ایم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه میزان ترافیک در مناطق مرکزی شهر، با قیمت گذاری کاهش پیدا می کند، عنوان کرد: قیمت ها و نرخ ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفته و نرخ ها به روزسازی شده است.

    پورسیدآقایی ادامه داد: در حال حاضر به قیمت هایی رسیده ایم که با این قیمت ها، میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر 20 درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا خواهد کرد.

    وی با تاکید بر اینکه شهروندان اگر با گرانی ورود به محدوده طرح رو به رو شوند از راه های جایگزین استفاده خواهند کرد، گفت: اگر قیمت ها ورود به محدوده طرح را کنترل نکرد، ما از سقف 103 هزار خودرو برای ورود به محدوده استفاده خواهیم کرد.

    معاون شهردار تهران افزود: برای 63 هزار خودرو جواز دائمی صادر خواهیم کرد اما برای این خودروها نیز مکانیزم پرداخت در نظر گرفته ایم. افرادی که جواز ورود به محدوده را به طور دائمی دریافت می کنند نیز باید روزانه 36 هزار تومان پرداخت کنند.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه مقامات کشوری، پزشکان و سایر مشاغلی که باید در محدوده تردد داشته باشند می توانند مجوز دائمی دریافت کنند، گفت: این افراد باید روزانه مبلغ  36 هزار تومان پرداخت کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طرح جدید تمام شهروندان بر اساس میزان ساعت ورود و نوع آلودگی خودروهای خود مبالغی را پرداخت می کنند و عدالت اجتماعی اکنون برقرار شده است؛ طرح مذکور اکنون نظر تمام دستگاه های اجرایی را جلب کرده و مراجع تصمیم گیری نیز قانع شده اند.

    پس از سخنان معاون شهردار مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح جدید ایراداتی دارد گفت: سیستم منطقی درستی وجود نداشت و تبعیض آشکار بود و در بسیاری از موارد نیز ساکت بود. اما لایحه جدید نیز لایحه ضدترافیکی، ضد رانت و آلودگی بود و می تواند به صورت حرکت ضد فساد باشد.

    حجت نظری نیز پس از استماع سخنان پورسیدآقایی گفت: ای کاش مانند قانع کردن وزیر ما را هم قانع می کردید. زیرا به نظر من این طرح آلودگی را بیشتر می کند.

    وی  افزود: این طرح سبب می شود افراد به سمت موتورسیکلت بروند و این مسئله آلودگی را زیاد می کند.

    نظری تصریح کرد: در دوره های گذشته برای اشخاص خاص، امتیازاتی گرفته می شد به طور مثال خبرنگاران که حقوق بالایی ندارند حتی اگر نیم بها هم باشد هر ماه باید 320 هزار تومان پول طرح بدهند.

    وی ادامه داد: به طور طبیعی پس از تصویب این طرح هزینه تاکسی و آژانس بالا می رود و پزشک و وکیل هم هزینه ها را افزایش می دهند و فشار به کف جامعه می رسد.

    این عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر 6 هزار و 270 اتوبوس در تهران داریم که باید به 9 هزار برسد که با این بودجه محقق نمی شود. باید دو هزار واگن خریداری کنیم و باید بگوییم حمل و نقل عمومی آماده نیست و تنها اعتراضات را افزایش می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو