مدیران خودروعصر اعتبار

آشفتگی بازار ارز یکی از عوامل تغییر نرخ مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازار مسکن از آشفتگی بازار ارز دور نبوده و تغییراتی در نرخ ها را با جو روانی حاکم بر بازار تجربه کرده است.

آشفتگی بازار ارز یکی از عوامل تغییر نرخ مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری با تاکید بر اینکه آشفتگی بازار ارز تاثیر مستقیم بر بازارهای موازی و حتی مسکن داشته است، گفت: وقتی سرمایه های مردم به سمت بازار ارز حرکت می کند به طور حتم کشش قیمتی در بازارهای دیگر باید کاهش یابد اما در شرایط فعلی می بینیم که این گونه نیست و جو روانی به گونه دیگری بازار را هدایت می کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشش سرمایه های مردم در روزهای اخیر به سمت بازار ارز آشفتگی این بازار را رقم زده است، افزود: متاسفانه بازار مسکن از این آشفتگی بازار ارز دور نبوده و تغییراتی در نرخ ها را با جو روانی حاکم بر بازار تجربه کرده است.

    بازار مسکن به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز بوده است

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تاثیر پذیری بازار مسکن از وضعیت نوسانات نرخ ارز به صورت غیر مستقیم بوده است، تصریح کرد: ورود منابع مالی کلان در پی کاهش نرخ سود بانکی به بازار نیز از عوامل دیگری است که تغییرات نرخ ها در بازار مسکن را رقم زده است.

    وی با بیان اینکه تسریع در ساماندهی بازار ارز از سوی مسئولان مربوطه به ویژه بانک مرکزی ضروری است، گفت: بی توجهی به آینده بازار ارز و نوسانات پی در پی آن بسیاری از بازارها از جمله مسکن را درگیر می کند.

    موج آشفتگی بازار ارز به سایر بازارها می رسد

    بهادری با تاکید بر اینکه هر آشفتگی در بخشی از اقتصاد مانند موجی به سایر حوزه ها نیز می رسد، افزود: برای جلوگیری از تلاطم بازارهای موازی ارز از موج های نابه سامانی بازار باید تدابیری برای بهبود وضعیت اتخاذ کرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید بازار ارز نوسانات منطقی را تجربه کند، تصریح کرد: نوساناتی که در چارچوب های منطقی رخ دهد به طور حتم تاثیر مخرب بر اقتصاد ندارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم ساماندهی بازار ارز علاوه بر تزریق آرامش به بازار مسکن اقتصاد را نیز در وضعیت بهتری قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار