مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی بنیاد مسکن کرمانشاه:

۱۳ هزار واحد مسکونی درمناطق زلزله زده کرمانشاه آواربرداری شد

عصر ساختمان- معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، از اتمام کار آواربرداری ۱۳ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ۱۰ هزار واحد از این تعداد در روستاها و سه هزار واحد نیز در شهرهای آسیب دیده قرار دارند.

۱۳ هزار واحد مسکونی درمناطق زلزله زده کرمانشاه آواربرداری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فرهاد فقیهی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و ایسنا اظهار کرد: بیشترین آمار واحدهای تخریبی با 6 هزار مورد مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است که تاکنون حدود پنج هزار واحد از این تعداد آواربرداری شده است.
    وی تصریح کرد: کارآواربرداری در مناطق شهری و روستایی زلزله زده به وسیله 523 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال انجام است.
    فقیهی یادآور شد: کار آواربرداری در روستاها تقریبا به اتمام رسیده است و می توان عملیات بازسازی را آغاز کرد، ضمن اینکه در شهرها نیز عموما با درخواست خود مردم که خواستار استفاده مجدد از برخی وسایل منازل تخریب شده خود نظیر در و پنجره هایی که سالم مانده اند، مقداری به تعویق افتاده است.
    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طی ارزیابی های صورت گرفته 21 هزار و 200 واحد مسکونی دچار تخریب صد درصدی شده اند و در دسته بندی واحدهای آسیبی نوع یک قرار دارند، افزود: حدود 20 هزار واحد نیز در نوع تخریبی نوع 2 قرار دارند.
    وی خاطرنشان کرد: واحدهای آسیبی نوع یک غیرقابل استفاده و واحدهای نوع 2 نیز موقتا برای چند ماه قابل استفاده هستند.
    فقیهی، همچنین تعداد واحدهای تعمیراتی را نیز 59 هزار و 700 مورد عنوان کرد.
    معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به بحث اسکان موقت زلزله زدگان اشاره و اظهار کرد: هم اکنون طبق مصوبات کانکس به افرادی اهدا می شود که خود مالک بوده و واحد مسکونی آن ها نیز آسیب دیده نوع یک باشد.
    وی گفت: البته به مستاجرانی که در این نوع واحدهای آسیب دیده سکونت داشته اند مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان اجاره بها پرداخت می شود.
    فقیهی با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 700 کانکس در سطح شهرها و روستاها توزیع شده است، افزود: حدود سه هزار و 700 نفر نیز به جای کانکس وجه اجاره بها به مبلغ 50 میلیون ریال را دریافت کرده اند.
    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با رد دپوی کانکس در انبارهای این بنیاد و خودداری از تحویل آن ها به زلزله زدگان واجد شرایط، گفت: این کانکس ها آماده ارسال هستند و به طور یقین هر کدام از زلزله زدگان که واجد دریافت باشند به آن ها تحویل می شود.
    وی خاطرنشان کرد: فعلا دستورالعملی برای اهدای کانکس به افرادی که واحدهای آن ها در دسته بندی نوع 2 قرار گرفته نداریم و تنها به واحدهای آسیب دیده نوع یک اهدا می شود.
    فقیهی همچنین مقدار تسهیلات درنظر گرفته شده برای واحدهای احداثی نوع یک در شهرها را 400 میلیون ریال و کمک بلاعوض را نیز 60 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن هشت تن سیمان معادل 160 کیسه به افزاد زلزله زده اختصاص می یابد.
    وی در خصوص مناطق روستایی نیز گفت: در این مناطق نیز تسهیلات 300 میلیون ریال به همراه کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی برای حادثه دیدگان به همراه هشت تن سیمان رایگان درنظر گرفته شده است.
    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به واحدهای تعمیری نیز اشاره و اظهار کرد: تسهیلات درنظرگرفته شده برای واحدهای تعمیری نوع یک 120 میلیون ریال به همراه 20 میلیون ریال کمک بلاعوض است.
    فقیهی با بیان اینکه برای واحدهای تعمیری نوع 2 نیز 80 میلیون ریال تسهیلات به همراه 15 میلیون ریال کمک بلاعوض درنظرگرفته شده، افزود: 6 میلیون ریال تسهیلات و 10 میلیون ریال کمک بلاعوض نیز به واحدهای تعمیری نوع 3 پرداخت می شود.
    وی در پایان اظهار کرد: قرار است از این پس کمک های مردمی به حساب شماره 100 امام متعلق به بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی واریز و این بنیاد نیز پس از جمع آوری آن را به صورت مساوی میان زلزله زدگان توزیع خواهد کرد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی