مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بازار مسکن در کوتاه مدت درگیر نوسانات نرخ ارز نمی شود

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با رد تاثیرپذیری بازار مسکن در کوتاه مدت از نوسانات نرخ ارز، بر ضرورت ورود بانک مرکزی برای تنظیم بازار و جلوگیری از حباب قیمت ها تاکید کرد.

بازار مسکن در کوتاه مدت درگیر نوسانات نرخ ارز نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر بازارهای مختلف، گفت: نرخ ارز در بازار با روند افزایشی تا 4 هزار و 700 تومان هم رسید ولی اکنون به کانال 4 هزار و 500 تومان برگشته است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر نرخ ارز تثبیت شده و به نرخ مدنظر بانک مرکزی یعنی قبل از گرانی ها برگردد قاعدتا تاثیری بر نرخ مسکن نخواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود که هر نوع افزایش قیمتی در این حوزه در حوالی نرخ تورم باشد.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند رو به رشد معاملات مسکن در دی ماه سال جاری به نسبت ماه های قبل، تصریح کرد: معاملات مسکن در ماه گذشته حدود 20 درصد رشد داشته که این نشان می دهد که رونقی در بازار مسکن رخ داده است.

    ورود دستگاه های مسئول برای تنظیم بازار ضروری است

    وی با بیان اینکه با توجه به رونق نسبی بازار مسکن ورود دستگاه های مسئول برای بهبود وضعیت بازار ضروری است، گفت: وظیفه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی سنگین تر است.

    کیان پور با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول باید به دنبال این باشند که بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن تعادل خوب و مناسبی ایجاد شود، افزود: بانک مرکزی باید نظارت بیشتری بر بازارهای موازی مسکن داشته باشد تا به این ترتیب بتواند با کنترل نرخ ارز از افزایش خارج از برنامه آن که منجر به تاثیرگذاری بلند مدت بر نرخ مسکن می شود جلوگیری کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر نرخ مسکن ندارد، گفت: اگر نرخ ارز کنترل شده و روند کاهشی داشته باشد قطعا در کوتاه مدت تاثیر ندارد ولی در بلند مدت اثر خود را خواهد داشت.

    بازار مسکن از بازارهای موازی تبعیت دارد

    وی یادآور شد: بازار مسکن هم تبعیت از بازارهای موازی دارد ولی با توجه به شرایط فعلی پیش بینی ما این است که در کوتاه مدت تاثیرپذیری چندانی نخواهد داشت.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود بانک مرکزی برای تنظیم نرخ ارز در بازار، گفت: دستگاه های مسئول باید ورود کرده و نرخ ارز در بازار را کنترل کنند تا به این ترتیب تا نرخ ها جریان طبیعی خود را طی کرده و از هر گونه حباب قیمتی در آن جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو