مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

رشد مجدد نرخ اجاره بها با عدم تولید مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، رشد نرخ اجاره بها را عاملی برای کاهش قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه خواند و گفت: راهکار تنظیم بازار اجاره بها تولید مسکن و ایجاد توازن در عرضه و تقاضا است.

رشد مجدد نرخ اجاره بها با عدم تولید مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حمید بنایی  با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص افزایش 33 درصدی سهم اجاره بها، گفت: متاسفانه رشد نرخ اجاره بها در سال جاری به کاهش بیش از حد قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه منجر شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، راهکار تنظیم بازار اجاره بها را تولید مسکن و ایجاد توازن در عرضه و تقاضا خواند و افزود: اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی و در پی آن تامین سرپناه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه می تواند از رشد بی جهت نرخ اجاره بها در بازار جلوگیری کند.

    نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، همچنین از آماده شدن طرح مسکن اجتماعی برای اجرا خبر داد و تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی این طرح به زودی اجرایی شده و بسیاری از مشکلات حوزه مسکن را مرتفع می کند.

    کمبود مسکن در کشور به نسبت نیاز جامعه محرز است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمبود مسکن در کشور به نسبت نیاز جامعه محرز است، افزود: در صورتی که تولید مسکن در دستور کار قرار نگیرد رشد قیمت ها تا 10 درصد دیگر و متناسب با نرخ تورم نیز ادامه خواهد داشت.

    بنایی با تاکید بر اینکه توجه به بافت های فرسوده یکی از راهکارهای از بین بردن حباب قیمتی در بازار مسکن است، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال آتی به طور حتم بازار مسکن با وضعیت بهتر و تحول رو به جلو مواجه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بی توجهی به سازوکارهای در نظر گرفته شده در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال آتی رشد قیمت ها در حوزه مسکن را رقم می زند، گفت: در حال حاضر کشور به 850 تا 900 واحد مسکونی و حتی بیشتر در طول سال نیاز دارد تا بتواند از رشد قیمت ها در نتیجه کمبود مسکن جلوگیری کند.

    انتقاد از کمبود 500 هزار واحد مسکونی شهری

    بنایی ادامه داد: نیاز کشور به 500 هزار واحد مسکونی شهری و 80 الی 85 هزار واحد روستایی در طول سال باعث شده که نرخ مسکن در کشور نوسانات بسیاری داشته باشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تنها راه برای کاهش نرخ اجاره بها و تنظیم بازار مسکن تولید واحدهای مسکونی برای پاسخ به نیاز جامعه است، گفت: دولت باید راهکاری را در پیش بگیرد که حباب قیمت ها در این حوزه شکسته شده و نرخ ها به وضعیت قبل برگردند.

    وی همچنین به سیاست های دولت در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن اشاره کرد و افزود: منابع خوبی از سپرده های مردم جمع شده و دولت باید با در نظر گرفتن مکانیزم مشخص تولید مسکن و بهبود این شرایط را رقم بزند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به زودی نشستی با مسئولان حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی برای اتخاذ تدابیری در راستای ساماندهی بازار اجاره بها و تنظیم قیمت ها برگزار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار