مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق پاک تا نیمه ۹۷

عصر ساختمان- معاون وزیر نیرو گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق به روش پاک در سطح کشور در حال احداث است و تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهره‌برداری از ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق پاک تا نیمه ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سید محمد صادق زاده در مصاحبه با رادیو با بیان این که تعداد واحدهای نیروگاهی تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر از قبیل باد، خورشید و موارد مشابه دیگر در کشور رو به رشد است گفت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر امروز جایگاه پررنگی در سبد انرژی کشورهای مختلف جهان پیدا کرده است.

    وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر تولید انرژی به روش پاک از جمله راهکارهای اساسی جهت دستیابی به توسعه پایدار در دنیا محسوب می شود.

    معاون وزیر نیرو ادامه داد: ماده 61 قانون دائمی اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب مجلس شورای اسلامی دولت و وزارت نیرو را موظف به خرید برق تجدیدپذیر بصورت تضمینی بلند مدت از تولیدکنندگان کرده است.

    وی افزود: هیئت وزیران نیز آئین نامه ای جهت اجرای قانون مزبور مصوب کرده که به موجب این آئین نامه وزارت نیرو مکلف به عقد قرارداد 20 سال با پروژه های تجدید پذیر و در عین حال خرید برق بصورت تضمینی شده است.

    صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری تولید برق به روش تجدیدپذیر طی سالیان اخیر به جهت ارتقا و به روز شدن فناوری ها در سطح دنیا کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

    وی اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط حاضر سرمایه گذاران زیادی از اطراف و اکناف ایران و همینطور سرمایه گذاران خارجی برای تولید انرژی پاک در کشور با وزارت نیرو قرارداد بسته اند.

    معاون وزیر نیرو ضمن اشاره به مبادله و انعقاد 200 هزار مگاوات قرارداد تضمینی خرید برق در ایران گفت: از این تعداد تاکنون 450 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در اقصی نقاط ایران زمین به بهره برداری رسیده و در حال تولید انرژی برق است.

    وی افزود: جدا از این 600 تا 700 مگاوات نیروگاه دیگر تولید برق به روش پاک در سطح کشور در حال احداث و تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    صادق زاده یادآورشد: توسعه و گسترش انرژی های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور می شود که این خود از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در جوامع مختلف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو