مدیران خودروعصر اعتبار

تهدید زلزله در بافت فرسوده منطقه ۱۷

عصر ساختمان:دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۷ با بیان اینکه آسیب پذیری زلزله در این منطقه مشهود است، خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده مشکل جدی منطقه ۱۷ را تشکیل می دهد.

تهدید زلزله در بافت فرسوده منطقه ۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبستان، پورعباس، دبیر دبیران شورایاری محلات منطقه 17 در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسایل و مشکلات این منطقه اظهار داشت: تراکم جمعیت در منطقه 17 وضعیت مطلوبی ندارد.

    وی با بیان اینکه کل مساحت منطقه 822 هکتار است، خاطرنشان کرد: این منطقه سه ناحیه و 14 محله دارد که 300 هزار نفر جمعیت را در خود اسکان داده است.

    پورعباس با بیان اینکه 164 باب مسجد از 1020 مسجد پایتخت در منطقه 17 مستقر است، اذعان داشت: از ظرفیت های فرهنگی موجود در مساجد می توانیم برای توسعه و اجرای فعالیت های فرهنگی استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه منطقه 17، 4 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، اذعان داشت: معابر یک و نیم تا سه متری و احداث خانه ها در بافت فرسوده با متراژ بسیار کوچک از دیگر مسایل و مشکلات منطقه 17 است.دبیر دبیران شورایاری منطقه 17 با اشاره به اینکه استقرار پارکینگ ها و گاراژها در جوار منطقه مسکونی است، خاطرنشان کرد: آسیب پذیری زلزله در این مسئله بسیار بالا است.پورعباس با بیان اینکه در این منطقه از ساخت و ساز استقبال نمی شود بنابراین تعداد صدور پروانه ساخت در منطقه 17 کاهش یافته است، افزود: منطقه 17 منطقه ای مهاجرپذیر است.

    محمدزاده، شهردار منطقه 17 نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات منطقه اظهار داشت: مشکلات اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی این منطقه تا حدودی حل شده است اما حل برخی مشکلات به گذر زمان و تخصیص اعتبارات نیاز دارد.

    محمدزاده با بیان اینکه تراکم جمعیتی و تراکم سکونتی در این منطقه به گونه ای است که به مرور زمان می توانیم وضعیت منطقه را ارتقا دهیم، تصریح کرد: خط راه آهن تهران- اهواز و تهران- تبریز نیز مشکلات عدیده ای برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: ساماندهی اولیه خط آهن تهران - تبریز را انجام داده ایم و وسایل خدماتی و رفاهی برای این منطقه ایجاد کرده ایم تا بتوانیم با تعاملی که داریم مسایل منطقه را مرتفع سازیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار