مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد

ایجاد ۱۶ ایستگاه پایش فرونشست زمین در تهران

عصر ساختمان- رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه‌اندازی ۱۶ ایستگاه پایش فرونشست زمین در تهران خبرداد.

ایجاد ۱۶ ایستگاه پایش فرونشست زمین در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد صادقی در جریان بازدید رییس سازمان نقشه برداری کشور از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران با تشریح اقدامات و عملکرد شهردار تهران در حوزه مدیریت بحران گفت: موضوع فرونشست زمین در تهران، ناشی از تغییرات سطح آب های زیرزمینی، درکارگروه ویژه‌ای با حضور سازمان ها و نهادهای مسوول مورد بررسی قرار گرفته و یکی از مصوبات این کارگروه تاسیس 16 ایستگاه پایش و رصد ویژه این پدیده در پهنه تهران به خصوص مراکز مستعد است که پس از طی مراحل قانونی و تامین اعتبارات از سوی دولت اجرایی خواهد شد.


    وی گفت: تامین تجهزات پایشی برای رصد مستمر حرکات پوسته زمین از جمله فرونشست، حرکت گسل ها و شناخت پیش نشانگرها ضروری است و هر گونه اقدامات پیشگیرانه و مقابله نیاز به شناخت کامل و دریافت اطلاعات در این زمینه دارد.


    جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد تا با سازمان نقشه برداری و سازمان زمین شناسی برای شناخت هر چه بیشتر پدیده های زمین شناسی همکاری کند چراکه هم افزایی و افزایش همکاری های میان بخشی مجموعه سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری دخیل در امر ایمنی و مدیریت ریسک از اهمیت بالایی برخوردار است.


    به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تهیه وتنظیم سند راهبردی ویژه شهر تهران، تمامی دستگاه‌ها موظف هستند طبق آن اطلاعات و داده‌های خود را به این سازمان ارائه دهند تا از ظرفیت‌های مدیریت شهری و قوانین مدیریت بحران بهره‌برداری و استفاده بهینه صورت گیرد.

    در ادامه مسعود شفیعی رییس سازمان نقشه برداری کشور نیز گفت: برای رصد میزان فرونشست و روند تغییرات پوسته زمین، رفتار گسل ها و زمین لغزش در شهر تهران و اطراف آن به ایستگاه‌ها و تجهیزات مناسب برای پایش برخط (آنلاین) این حرکات و جمع آوری داده‌ها با هدف تحلیل پدیده‌های زمین شناسی در بازه زمانی کوتاه مدت نیاز داریم.

    وی از نهایی شدن اطلس فرونشست شهر تهران خبر داد و گفت: این اطلس مبتنی بر تصاویر ماهواره ای و مشاهدات میدانی تهیه شده و براساس نقشه های موقعیت مکانی، زیرساخت اطلاعات و داده‌های مربوطه برای شهر تهران را به صورت آنلاین تهیه می کند. اگر پروتکل مشترکی بین شهرداری تهران و سازمان نقشه برداری کشور ایجاد شود، داد و ستد داده‌ها و اطلاعات به صورت آنلاین و در لحضه امکان پذیر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو