مدیران خودروعصر اعتبار

مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات صنعت برق کشور راه‌اندازی شد

عصر ساختمان- مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات و مخابرات صنعت برق کشورکه بیش از ۲۵۰۰ ایستگاه پست‌های تولید، انتقال و فوق توزیع برق را تحت پوشش قرار خواهد داد افتتاح شد.

مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات صنعت برق کشور راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این مرکز در چهارمین روز از دهه فجر با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق کشور در شرکت مدیریت شبکه برق ایران راه‌اندازی شد.
    با راه اندازی این مرکز، پایش و کنترل تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت برق کشور به صورت لحظه‌ای امکان پذیر شده است.
    این مرکز بیش از 2500 ایستگاه (پست‌های تولید، انتقال و فوق توزیع برق و همچنین ساختمان‌های اداری) را تحت پوشش خود دارد.
    تعداد تجهیزات تحت پوشش در حال بهره برداری این مرکز، حدود 900 مورد در شبکه سنجش، حدود 570 مورد در شبکه مخابرات و حدود 851 مورد در شبکه فناوری اطلاعات است.
    همچنین تجهیزات در دست توسعه این مرکز شامل بیش از 2500 تجهیز در شبکه سنجش، حدود 1000 تجهیز در شبکه مخابرات و حدود 1100 تجهیز در شبکه فناوری اطلاعات می‌شود.
    پایش لحظه‌ای شبکه ICT و افزایش قابلیت اطمینان سرویس‌های ارتباطی، شناسایی و رفع تهدیدات امنیتی، شناسایی نقاط آسیب پذیر بالقوه، مدیریت پیمانکاران و کنترل زمان رفع قطعی و مرکز کنترل شبکه ICT صنعت برق در زمان بروز بحران از دستاوردهای راه اندازی این مرکز است.
    مراحل راه اندازی این مرکز که از سال 95 آغاز شده بود، امروز و همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

    وزیر نیرو همچنین از طریق ویدئو کنفرانس 6 طرح برق منطقه‌ای زنجان با اعتباری بالغ بر 402 میلیارد و 200 میلیون ریال و 199 طرح شرکت توزیع قزوین با اعتباری بالغ بر 585 میلیارد و 998 میلیون ریال را افتتاح کرد.
    وی در این ویدئوکنفرانس، 77 پروژه برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق هرمزگان را با اعتباری بالغ بر یک هزار و 409 میلیارد ریال افتتاح کرد.
    براساس این گزارش، کل اعتبار این 282 طرح 2 هزار و 407 میلیارد و 198 میلیون ریال برآورد شده است.

    از جمله این طرح ها می توان به 191 طرح شرکت توزیع نیروی برق و 8 طرح نیروگاه تولید پراکنده در قزوین، و احداث پست 230.63 کیلوولت حسین آباد، احداث پست 63.20 کیلوولت البرز5، نصب بانک خازنی در پست 63.20 کیلوولت بویین زهرا در زنجان اشاره کرد.
    همچنین از طرح های افتتاح شده در هرمزگان نیز می توان به افزایش ظرفیت پست 230کیلوولت پهل، خط 63 کیلوولت طلوع-رسالت، پست 63 کیلوولت مصلی، کابل 63 کیلوولت دیا مصلی، پست 63 کیلوولت موقت طلوع، خط و پست 63 کیلوولت موقت لنگه 2، افزایش ظرفیا پست 63 کیلوولت میناب و 70 طرح شرکت توزیع برق این استان اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو