مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید بر لزوم اصلاح رویه مالیه در شهرداری تهران

عصر ساختمان- رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: چنانچه برای اصلاح مالیه شهرداری در سال آتی اقدام نکنیم، ما شریک این پروسه بدهی سازی که از گذشته اتفاق افتاده است، خواهیم بود.

تاکید بر لزوم اصلاح رویه مالیه در شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی درباره گزارش درآمد هزینه آذرماه خزانه دار شورا اظهار کرد: این گزارش نگران کننده است زیرا برابر گزارش خزانه دار شورا در آذرماه ترکیب منابع شهرداری تهران شامل درآمدها 20 درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای (عوارض بر پروانه های ساختمانی "تراکم" و فروش اموال شهرداری)، 31 درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی (وام و سایر شیوه های تامین مالی مبتنی بر بدهی) 49 درصد بود؛ این ترکیب منابع زنگ خطری است برای اقدام هرچه سریعتر ما برای اصلاح مالیه شهرداری تهران، اگر این روند را اصلاح نکنیم ما هم در  بدهی سازی شهرداری برای اداره شهر شریکیم.

    وی ادامه داد: باید به این شراکت مبتنی بر بدهی خاتمه داد و با اتخاذ تدابیر ویژه ضمن رونق بخشیدن به سرمایه گذاری برای اداره شهر منابع پایدار برای اداره شهر را تامین نمود و البته از ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های غیر ضرور، پرداختن به فعالیت های غیر مرتبط با ماموریت های ذاتی شهرداری برای کاهش هزینه اداره شهر بهره گیری کرد.

    این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:برای ترسیم وضعیت واقعی هزینه ها لازم است خزانه دار شورا در گزارش آتی خود سهم هر یک از ماموریت های شهرداری در هزینه ماه را تعیین کنند تا اعضای شورا بدانند این مبلغ در چه ماموریت ها و اولویت هایی هزینه شده است.

    فراهانی تصریح کرد: در حوزه هزینه های انجام گرفته در آذرماه، برابر گزارش قرائت شده از سوی خزانه دار محترم شورا 78 درصد هزینه ها در حوزه هزینه های جاری انجام گرفته است و متاسفانه تنها 16 درصد بابت هزینه های عمرانی و نگهداشت شهر در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای هزینه شده است. تاسف‌بارتر آن است که تنها 5 درصد بابت بازپرداخت وام ها و بدهی های شهرداری هزینه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار