مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد

ساخت و تحویل ۴۰۰ مدرسه در مناطق محروم در مهر ۹۷

عصر ساختمان- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: مصمم هستیم بتوانیم برای مهر۹۷ حدود ۴۰۰ مدرسه از این ۱۰۰۰ مدرسه را تقدیم دانش آموزان در مناطق محروم کنیم.

ساخت و تحویل ۴۰۰ مدرسه در مناطق محروم در مهر ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران و در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت دومین هزار مدرسه برکت اظهار کرد: برای 1000 مدرسه دوم حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که خوشبختانه قرارداد حدود 430 مدرسه امروز منعقد و پیش بینی می‌شود تا مهر آینده بتوانیم بین 250 تا 300 مدرسه را تحویل دهیم. یعنی مصمم هستیم که برای مهر 97 این تعداد مدرسه را از مجموع 1000 مدرسه به دانش‌آموزان در مناطق محروم تقدیم کنیم.

    وی ادامه داد: البته تجهیز مدارس با آموزش و پرورش است و ما در محل احداث، حجم مدرسه یعنی چند کلاسه بودن و تجهیز آن دخالتی نداریم ولی ساخت آن را تمام و کمال انجام می‌دهیم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: با کمک سازمان نوسازی مدارس و بنیاد برکت مصمم هستیم که به صورت وسیع‌تر و بهتر فضاهای جنبی مدارس تامین شود.

    مخبر گفت: در چند موضوع استحکام، کیفیت، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استانداردها به جدیت دنبال می‌شود کما اینکه در این مدت در مدارس، بیمارستان و خانه‌هایی که ساختیم این موارد رعایت شده و دقت کردیم که از استانداردهای مهندسی بهره‌مند باشد.

    مخبر ادامه داد: در طول چند سال گذشته نهضتی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و آن هم نهضت اشتغال بود. در حال حاضر کارهای سنگینی انجام می‌دهیم و در حال ساخت مدارس، مساجد و بیمارستان هستیم. همچنین به انجام کارهایی چون پرداخت هزینه بیماران سرطانی، زیر پوشش قرار دادن کودکان یتیم، پرداخت قرض‌الحسنه و ... نیز می‌پردازیم اما همه این اقدامات جنبی هستند و شاید حدود 25 درصد کارهای ستاد را تشکیل دهند؛ اما محور اصلی کار ستاد توانمندسازی مناطق محروم و توانمندسازی اقتصادی آنهاست و خدا توفیق داده است که طی چند سال گذشته حدود 360 هزار فرصت شغلی که برخی از آنها عملیاتی شده و برخی دیگر نیز در حال عملیاتی شدن است، انجام دهیم.

    به گفته وی، اگر مشکل مردم را به لحاظ معیشتی حل کنیم، مناطق آباد خواهند شد. یعنی مردم اشتغال پیدا کرده و در جاده و راهسازی همراه می‌شوند.

    مخبر در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت 1000 مدرسه با 6000 کلاس درس را امروز منعقد کردیم و 1000 میلیارد تومان نیز هزینه آن پیش بینی شده است که ظرفیت دانش آموزان آن نیز 130 هزار دانش آموز در 31 استان است اما در مهر ماه سال 97، 300 مدرسه با 2000 کلاس درس و ظرفیت 44 هزار دانش آموز را تقدیم خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار