مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

۱۷۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن تا پایان امسال پرداخت می شود

عصر ساختمان- مدیر عامل بانک مسکن گفت: از ابتدای امسال ۱۴۰هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که پیش بینی می شود این حجم پرداخت تسهیلات برای خرید مسکن تا پایان سال به حدود ۱۷۰ هزار فقره افزایش یابد.

۱۷۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن تا پایان امسال پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی اظهار داشت: راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم، از مهمترین اقدامات بانک برای حمایت از قشر جوان است تا متقاضیان خرید مسکن به شکل سپرده گذاری در این صندوق، از تسهیلات ارزان قیمت آن استفاده کنند.
    وی افزود: تاکنون بیش از 357 هزار حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم توسط خانه اولی ها و سایر متقاضیان افتتاح شده و بیش از 33 هزار فقره تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به مشمولان دریافت تسهیلات از محل این صندوق، پرداخت شده است.
    مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: اکنون یک نگرانی عمده در این حوزه وجود دارد و آن احتمال کسری در منابع صندوق به واسطه افزایش حجم خروجی (حجم پرداخت تسهیلات) در قالب تسهیلات پرداختی به متقاضیان است که در این زمینه نیز پیشنهاداتی تهیه شده و به مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر همچون مجلس ارائه شده است.
    رحیمی انارکی یکی از روش های پیشنهادی برای افزایش توان پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن از سوی بانک تخصصی توسعه ای مسکن را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت: در صورت موافقت مجلس برای استفاده از منابع این صندوق، توان تسهیلات دهی بانک مسکن به نفع تامین مالی مسکن مصرفی با اولویت پرداخت تسهیلات برای نوسازی و خرید مسکن در بافت های فرسوده به میزان زیادی تقویت خواهد شد و در این صورت هیچ نگرانی از بابت ایجاد کسری در موجودی صندوق پس انداز مسکن یکم وجود نخواهد داشت.
     اکنون هر یک از زوجین جوان می توانند 40 میلیون تومان در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری و پس از یک سال هر کدام 80 میلیون تومان تسهیلات خرید خانه دریافت کنند که با احتساب آورده خود در مجموع مبلغ آنها برای خرید مسکن در تهران 240 میلیون تومان خواهد بود.
    نرخ بازپرداخت این تسهیلات در بافت های فرسوده 8.5 درصد و در سایر مناطق 9 درصد محاسبه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار